24 مهر 1400 10 (ربیع الاول 1443 - 52 : 06
کد خبر : ۴۸۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
با مداحی حاج ذبیح الله ترابی و حاج مهدی سماواتی برگزار شد
علمی که در عمل خداوند متعال به انسان می دهد و در کتاب ها و پای منبرها و بیان دیگران نیست، آن علم نور است و ما دو نوع نور داریم...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره(س) با سخنرانی حجت الاسلام صادقی کاشانی و مداحی حاج ذبیح الله ترابی و حاج مهدی سماواتی در منزل آقای هادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی را بخوانید؛

_ در برخی از موارد در قرآن کریم کثیر به معنای همه و زیاد است. کثیر نسبی هم زیاد است. به نظر می رسد آنچه که موجب امتیاز و فضل و مزیت انسان بر همه موجودات است این است که علی رغم داشتن جاذبه های ملکی می تواند از زنجیره جاذبه های ملکی خود را برهاند.

_ انسان می تواند در درون خود انقلاب به وجود بیاورد .می تواند دیو نفس را له کند.می تواند پا روی خود بگذارد و از خود بگذرد تا بی نهایت شود و مظهر جمال و جلال الهی گردد. جناب آدم ابوالبشر این ویژگی را داشت که معلمش خداوند متعال بود. خداوند متعال او را جامع قرار داد و از روح خود در آدم دمید. آدم با دم خداوند گرم شد و با این گرما تا قصد اعلی بی قرارش کرد.آدم سرگشته خدا بود.

_ هبوط آدم احتجاب آدم بود. خدا حاضر بود و آدم محضر بود. او جلوه خداست، بارقه خداست و هیچ چیز بین او و مبدأ فاصله نیست. وقتی به شجره مدحیه نزدیک شد، گرفتار فراق خدا شد. چیزی که آنجا می داشت الان نداشت.عالم کثرت تمرکزی که جناب آدم را در توحید ذات در مرتبه اعلی علیین با خدا مأنوس می کرد را گرفته است.

_ آدم را مسئله حضور بود که این نوع قرب را خداوند متعال به هیچ کسی نداد.اول شاهد در ذات متعال خود خداست و ملائکه هم جزء شهود هستند. بین ملک و خدا حجابی نیست. اما مرتبه قرب ملائکه با انسان خیلی تفاوت دارد. جناب جبرئیل تا حدی به قرب الهی می رسد . بالاتر از این امکان به ایشان اجازه نداده شده است.

_ وجود آدم نور بود  و خداوند اسماء خود را در وجود آدم نهاد. اما دیگرانی که این اسماء حق در وجودشان بالفعل نیست و بالقوه است و باید تحصیل کنند. خداوند متعال این مسیر را برای انسان فراهم کرده است. مراتبی که خداوند این مسیر را برای انسان آسان می کند عبارتند از گذشتن از غرائز و پا گذاشتن روی شهوات و از همه این ها خطرناکتر و مهم تر حب جاه است. حب جاه حجابی است که با هیچ حجاب دیگر قابل مقایسه نیست.

_ منشأ کفر بر اساس روایات سه چیز است که در رأس آن کبر است. این حب جاه و حب شهرت و حب ریاست خطرناکترین خطر است که هم برای فرد خطرناک است و هم جامعه را به آتش می کشد. انسان که این اهریمن را در وجودش دارد می تواند خود را از بند این اهریمن برهاند و خدای متعال هم کم نگذاشته که دستش را بگیرد و او را نجات دهد.

_ علمی که در عمل خداوند متعال به انسان می دهد و در کتاب ها و پای منبرها و بیان دیگران نیست، آن علم نور است و ما دو نوع نور داریم که یک نور راه را روشن می کند و از روایات و آیات قرآن می فهمیم و نور دیگری نوری است که آدم را می برد.و برای انسان مرکب می شود.

 _ عالمی که جاهل است عالمی است که عقل ندارد و خدا را ندارد و بهشت و قرب خدا را از دست داده است.خطرناک است که آخوند باشد و تقوا نداشته باشد و به حکومت اسلامی علاقه نداشته باشد این کتک خورده خداست. این چون کمر پیغمبر را شکانده خداوند هم کمر ایشان را می شکند. این ها قلب پیغمبر را به شکوه در می آورند.

 

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: