25 خرداد 1401 16 ذی القعده 1443 - 24 : 20
کد خبر : ۴۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
نقش عالمان دینی در تبیین اندیشه‌های امام(ره)
یک کارشناس مهدویت گفت: یکی از اهداف و اندیشه‌های امام راحل برای انقلاب، احیای دین اسلام بوده است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: هدف امام (ره) این بود که دین را جهانی کند و در صحبت‌های خود همواره به این موضوع اشاره می‌کند که ما انقلاب کردیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم و اگر می‌خواهیم زمینه‌ساز این ظهور باشیم باید دین اسلام را ترویج بدهیم و با ظلم و جور مبارزه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امام همواره به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می‌دادند که کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و حق خود را از حاکمانی که ظلم می‌کنند، بگیرند. خوشبختانه حوزه‌های علمیه به این موضوع اهمیت زیادی داده‌اند و سایر نهادها و ارگان‌ها هم باید به این موضوع بپردازند تا اندیشه‌های امام(ره) در جامعه و جهان تبیین شود.
این کارشناس مهدویت عنوان کرد: نگاه بعدی که در اندیشه‌های امام (ره) وجود داشت روشنگری دینی و اجتماعی در جامعه بود. تا قبل از انقلاب شاید علمای دینی این روشنگری را در عرصه زندگی خصوصی مردم جامعه ترویج می‌دادند ولی امام درصدد بود که دین را در سطح اجتماع ترویج بدهد. یعنی تمام اصول و رفتار جامعه ما باید بر اساس دین صورت بگیرد.
کفیل افزود: یکی دیگر از اهداف و اندیشه‌های امام (ره) این بود که ولایت فقیه را در جامعه ترویج بدهد. یعنی تبیین ولایت فقیه از اندیشه‌های اصلی امام بود و خوشبختانه تا به حال مراکز فرهنگی و به خصوص حوزه‌های علمیه برای ترویج این اندیشه کارهای بسیار زیادی انجام دادند.
وی یادآور شد: یکی دیگر از اندیشه‌های امام راحل، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی بود امام روح دین را فهمیده بود و با تمام ابعاد وجودی آن را اجرا می‌کرد. در طول غیبت کبری همواره برای ترویج دین فعالیت‌های زیادی صورت می‌گرفت ولی با پیروزی انقلاب بود که بصیرت دینی در بین مردم افزایش بیشتری پیدا کرد. در کل هدف انقلاب احیای دین و توجه به جوانان بود یا به تعبیری هدف انقلاب این بود که جوان گرایی دینی در جامعه به وجود بیاید.
این کارشناس مهدویت گفت:‌ ما امروز به برکت پیروزی انقلاب درعرصه فرهنگی پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم مثلا تاسیس جامعه المصطفی یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند به ترویج دین کمک زیادی کند. ایران امروز برای احیای دین هزاران جوان را از سراسر دنیا جذب این موسسه فرهنگی می‌کند و کاری می‌کند که جوانان اصل دین را بشناسند و خوشبختانه یک مرکز تبلیغی برای کل جهان هستیم.
کفیل در ادامه با بیان این‌که «اعزام مبلغ از بسترهای ناب انقلاب است» خاطرنشان کرد: خوشبختانه خطابه‌ها و سخنرانی‌ها و منبرهای ما با گذشته کاملا متفاوت شده و دین در عرصه قوانین اداری و نظامی هم وارد شده است. همچنین فعالیت‌های دینی در نظام خانواده و اجتماع هم دیده می‌شود که این از برکات و اندیشه‌های ناب امام و انقلاب است.
وی افزود:‌ همواره در انقلاب‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد اهدافی وجود دارد مثلا هدف از انقلاب مارکسیستی این است که آنها به دنبال رسیدن به مساوات اقتصادی هستند و انقلاب لیبرالیستی به دلیل آن است که افراد به دنبال رفاه و آزادی هستند و برخی از انقلاب‌ها به دنبال احیای دین هستند. جنس انقلاب ما و رهبری امام خمینی (ره) از نوع سوم است. ما انقلاب کردیم تا به اصل دین برگردیم.
این کارشناس مهدویت تصریح کرد: امروز مدیران، نمایندگان، وزرا، وکلا و استانداران باید بدانند که اگر می‌خواهند اندیشه‌ها و اهداف امام در جامعه ترویج یابد باید دین را در جامعه زنده نگه دارند، در این صورت است که مدیران موفقی می‌شوند. بهترین خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ما آن رسانه‌هایی است که دغدغه اصلی آنها دین باشد.
کفیل در پایان گفت: اینکه ما در انقلاب شهید دادیم و به دنبال این هستیم که به پیشرفت و اقتصاد سالم برسیم برای این بود که کاری کنیم انقلاب ما زمینه ساز ظهور باشد و همه ما باید راه امام را ادامه بدهیم.


منبع:حج
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: