20 شهريور 1401 15 صفر 1444 - 41 : 18
کد خبر : ۴۶۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
زمینه سفر زائران عتبات عالیات از ایران به کشور عراق با خودرو شخصی از مرز بین المللی شلمچه در استان خوزستان فراهم شد.
عقیق:فرماندار خرمشهر روز پنجشنبه در آیینی که به مناسبت عزیمت نخستین خانواده ایرانی با خودرو شخصی به عتبات عالیات در مرز شلمچه برگزار شد به ایرنا گفت: هموطنان می توانند از این پس با انجام مراحل اداری با خودرو خود به عراق سفر کنند.

ˈولی الله حیاتیˈ افزود: بر اساس تمهیدات انجام شده، شهروندان می توانند پس از 24 ساعت از ارایه درخواست، با گذراندن تشریفات قانونی نظیر ترانزیت و دریافت گواهینامه بین المللی به عتبات عالیات در عراق سفر کنند.

حیاتی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به گمرک پایانه مرزی شلمچه برای انجام تشریفات لازم و اخذ مجوز تردد و شماره موقت خودرو اقدام کنند.

فرماندار خرمشهر همچنین در خصوص اجرای برنامه حمل مشعل بازی های المپیاد کارگران کشور از شلمچه به ساری، گفت: حمل مشعل المپیاد کارگری از شلمچه و خرمشهر، نماد عشق ایرانیان به این سرزمین است.

حیاتی افزود:حمل این مشعل از شلمچه، اقدام فرهنگی و بیانگر تجدید میثاق جامعه کارگری با شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

مرز شلمچه از مبادی پر تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات است و امروز مشعل نخستین دوره مسابقات المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور از محل یادمان شهدای شلمچه آغاز شد.

منبع:فرهنگ
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: