02 اسفند 1400 20 رجب 1443 - 13 : 17
کد خبر : ۴۶۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
مفسر قرآن کریم گفت: عقل و علم بشر را اداره می‌کند، زمانی که خطر و بحران جهانی شد عقل، علم و عدل کافی نیست و تنها در شرایط عادی عقل، عدل و علم کارساز است
عقیق:  آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه عقل و علم بشر را اداره می‌کند، اظهار کرد: زمانی که خطر و بحران جهانی شد عقل، علم و عدل کافی نیست و تنها در شرایط عادی عقل، عدل و علم کارساز است، ولی در بحران عالم بودن کافی نیست، بلکه در خون فرد باید عقل و علم وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مواقع بحران از شما کاری برنمی‌آید و تنها از انسانی مانند امام خمینی(ره) کار ساخته است و می‌تواند انقلاب کند.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: اگر فردی قائم به عقل، علم و عدل باشد، می‌تواند در مواقع بحرانی به اقدام بپردازد، هر کاری از عهده هر فردی برنمی‌آید، بنابراین باید در نظر داشت که در مواقع خطر و بحران از برخی افراد کاری ساخته نیست، باید دنباله‌رو باشند.

وی با بیان اینکه کسی می‌تواند انقلاب را به ثمر برساند که قائم به عقل‌، علم و عدل باشد، گفت: حضرت ولیعصر(عج) زمانی که می‌خواهند قیام کنند، قائم به عدل، عقل و علم است و می‌تواند بحران را برطرف کند.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: در هنگام خطر کسی که می‌تواند کل نظام را حفظ کند که ستون و عمود باشد و اگر عمود بود می‌تواند نظام را محفوظ نگاه دارند.


منبع:فارس
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: