22 شهريور 1401 17 صفر 1444 - 04 : 04
کد خبر : ۴۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا
یک وجه هایی وجود دارد که حضرت فاطمه معصومه جلوه دار مادرشان فاطمه زهرا(س) شدند. تنها امام زاده ای که زیارتش زیارت معصوم است حضرت فاطمه معصومه می باشد.

گزارش تصویری

صوت این جلسه


عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمه الزهرا(س) مقارن با شام وفات حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمدحسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین بی آزار تهرانی؛

_ خداوند متعال می فرماید که از کسانی که معصوم هستند باید تبعیت کنید و امر معصوم، امر من است. وقتی با پیغمبر دست می دهید انگار با خدا دست می دهید. چون هیچ دخلی در مقام دعوت به نور از خودش ندارد. کلامش بر اساس نفس نیست و همه بر اساس عصمت است.

_ خداوند متعال به مسیر هدایت امر کرده و اگر تبعیت انجام نشود که هدایت انجام نمی شود. بر مبنای عقل لازم است که امام و پیغمبر معصوم باشد.

_ ما در علم کلام دو عصمت داریم. یک عصمت واجبه و دیگری عصمت غیر واجبه است. عصمت واجبه یعنی پیامبر و یا وصی او که در مقام هدایت قرار است مردم را مقصد کمال برسانند و اگر کسی در این راه شاکر نبود در قیامت مواخذه خواهد شد. و اگر کسی باده شکر زد و تبعیت کرد به حیات می رسد.

_ اگر کسی می خواهد به حیات طیبه در دنیا و آخرت و حب خدا برسد باید تبعیت از پیامبر و آل پیامبر کند که همه چیز در خانه پیغمبر و آلش می باشد. عصمت واجبه درجاتی دارد و نسبی است. عصمت در مقام واجب بودنش، در مورد چهارده معصوم دفعی است نه رجعی. البته در این که تمام پیامبران معصوم هستند شکی نیست.

_ اگر کسی بخواهد آخر عصمت را بفهمد، پیامبر آدرسش را دارد. حجت کبری صدیقه زهرا می باشد. محوریت، محوریت محبت و رضایت خداست. پیامبر می فرماید که هر کسی می خواهد خدا از او راضی باشد محور حضرت زهرا می باشد. تمام انبیاء قبل از مبعوث شدن سر سفره حضرت زهرا نشستند.

_ عصمت غیر واجبه هم این است که عده ای کنار سفره ولایت تربیت می شوند و بعد از معصوم اعلی درجات را دارند. مانند حضرت عباس که مظهر نور می باشد. حضرت فاطمه معصومه ، حضرت زینب کبری، حضرت علی اکبر، خانم سکینه همه صاحب مقام عصمت هستند، منتها در مقام خودشان معصوم هستند.

_ کافی است مبدأ میل انسان عوض شود. مرتبتی از عصمت در وجود انسان به وجود می آید که عصمت غیر واجبه است. کسی که در مقام هدایت گری به عنوان امام بیاید واجب است که معصوم باشد ولی کنار ایشان اگر کسی بود عصمت آن غیر واجب است.

_ آیینه تمام نمای حضرت زهرا زینب کبری است .اما یک وجه هایی وجود دارد که حضرت فاطمه معصومه جلوه دار مادرشان فاطمه زهرا شدند. تنها امام زاده ای که زیارتش زیارت معصوم است حضرت فاطمه معصومه می باشد. ایشان سفره دار ولایت است.

 

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: