09 دی 1400 26 جمادی الاول 1443 - 43 : 07
کد خبر : ۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در پایان مسیر بشریت، مهدویت جاری و محقق می‌شود و اینکه چقدر طول خواهد کشید و چه ابعاد عظیمی را نشان خواهد داد، کسی نمی‌داند، گفت: عده ای از اعتقادات مردم سوء استفاده می کنند و مدعیان مهدویت می شوند؛ این ادعاهای باطل بر بطلان اصل مهدویت ملازمت ندارد، بلکه اصل مهدویت دقیق و محکم است و به کل بشریت امیدی در حد اعلاء می‌دهد.

عقیق: آيت‌الله محمد علي تسخيري درباره مفهوم مهدویت و انتظار اظهار کرد: خلاصه مفهوم مهدویت، حجت خدا بر زمین به صورت ظاهری و پنهان است و حضرت مهدی(عج) در حقیقت انتهای مسیر حجت الهی است از این رو تمام هدف رسالت انبیاء و منصوب کردن اوصیا در مهدویت خلاصه می شود، در آن زمان همه هدف‌های نبوت و شهادت محقق شده و جامعه ای در اوج تقوا به وجود می آید.

او ادامه داد: انتظار؛ آماده شدن انسان ها برای حرکت در رکاب مصلح اعظم و موعود همه انبیاء است تا بتوانند اهداف حضرت مهدی (عج) را محقق کنند.

تسخیری درباره ظهور مدعیان دروغین مهدویت تصریح کرد: ممکن است عده ای همه ایده های خوب را مشبه کنند و از این ایده ها سوء استفاده کنند، خود دین هم گاهی مورد سوء استفاده قرار می گیرد و گاهی نبوت نیز مدعیانی پیدا می کند، اما ادعاها و سو استفاده‌ها دلیلی نیست که بگوییم اصل ایده مشکوک است بلکه اصل ایده را باید از دلیل آن به دست آوریم و دلیل ظهور حضرت مهدی (عج) در روایت و کتاب های متواتر آمده است و اصل ایده نیز هدف دار بودن مسیر کل بشریت است. اگر مهدویت نباشد و همه آن خوبی‌های زمان مهدویت عیان نشود، شاید بتوان در معنی این مسیر طولانی بشریت و آمدن انبیا الهی تجدید نظر کرد بنابراین خود ایده به مسیر بشریت معنا می‌دهد و دلیل آن در بسیاری از روایات و حتی آیه‌های قرآنی موجود است. عده ای از اعتقادات مردم سوء استفاده می کنند و مدعی ارتباط با مهدویت یا حتی مدعی خود مهدویت می شوند این ادعاهای باطل، دلیل نیست و با بطلان اصل مهدویت ملازمت ندارد، در واقع اصل مهدویت دقیق و محکم است و به کل بشریت امیدی در حد اعلاء می‌دهد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام موعود عالم را امام زمان (عج) دانست و بیان کرد: در این زمینه تعبیرات مختلفی رخ داده است به عنوان مثال مسیحیت موعود را حضرت مسیح (ع) می داند، اما ما معتقدیم موعود کل انبیا امام زمان است و در مسیر کل تاریخ رسیدن بشریت به عدل و رهبری عادلانه مطلق اصلی است و همین به مسیر انبیا و بشریت معنای درستی می دهد.

تسخیری درباره ویژگی یک شخص منتظر گفت: فردی که می‌خواهد خود را سرباز یک رهبری قرار دهد که موعود همه انبیا است و در رکاب چنین رهبری برای تحقق هدفی بزرگ باشد باید دارای ایمان و تقوا بوده و نگاهی پاک و بدون انحراف به آینده داشته باشد تا شایستگی و لیاقت سربازی مسیر الهی را به دست آورد. در حقیقت منتظر، فردی است که در اوج انسانیت منتظر رهبر کل جامعه و عدالت آینده است و در واقع این انتظار حقیقی و صحیح است نه انتظارهایی که عده ای تظاهر می کنند، معنی موعود از نظر این افراد انزوای جامعه و داشتن شکایت است.

او تصریح کرد: در پایان مسیر بشریت، مهدویت جاری و محقق می‌شود اینکه چقدر طول خواهد کشید و چه ابعاد عظیمی را نشان خواهد داد، کسی نمی‌داند، اما اوج تصور عدالت، جامعه تقوا و علو بشریت و انسانیت خواهد بود.

تسخیری در مورد اقدامات و زمینه سازی های امام حسن عسگری (ع) برای مهدویت گفت: طبق روایات متعدد امام حسن عسگری (ع) در دوران حیات خود زمینه های غیبت امام زمان (عج) را فراهم می کند و همچنین آمادگی بشر برای تحقق دوران طلایی مهدویت را فراهم می کند.


منبع: شفقنا

211007

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: