25 ارديبهشت 1401 14 شوال 1443 - 28 : 20
کد خبر : ۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
سازمان هواشناسي عراق پيش بيني كرد هواي چهار روز آينده عراق و در روز اربعين امام حسين(ع) معتدل و حداكثر درجه هواي ۲۵ درجه سانتي گراد باشد.
عقیق:در بيانيه امروز هواشناسي عراق آمده است "كشور فردا تحت تاثير توده هوا كم فشار قرار مي‌گيرد كه از درياي سرخ مي‌ايد. سپس به تدريج اين توده هوا دليل توده هواي پر فشاري كه از تركيه وارد كشور مي‌شود، كم خواهد شد. از اينرو در مناطق شمالي، هوا ابري به همراه ريزش باران اندكي خواهد بود كه به تدريج از حجم ابرها كاسته خواهد شد.

در مناطق مركزي هوا نيمه ابري به همراه ريزش پراكنده باران و سپس به تدريج صاف خواهد شد. در مناطق جنوبي نيز آسمان صاف و بدون ابر خواهد بود. حداكثر درجه هوا نيز در بغداد ۲۵ و حداقل ۱۰ درجه سانتيگراد خواهد بود.

اين بيانيه مي‌افزايد: توده هوايي كه از تركيه وارد كشور مي‌شود تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت بدين ترتيب هواي تمامي نقاط كشور صاف و در برخي از مناطق ابري خواهد بود. درجه هوا در مناطق مركزي و جنوبي نسبت به روز گذشته كمي كاهش مي‌يابد و وزش باد كم تا متوسط با سرعتي بين ۱۰ تا ۲۰ كيلومتر و سطح ديد بين ۸ تا ۱۰ كيلومتر مي‌باشد.

اين بيانيه اشاره مي‌كند روز جمعه نيز هواي كشور تحت تاثير اين توده هوا خواهد بود و در روز جمعه نيز هوا صاف تا حدودي ابري است و تغييرات درجه هوا نسبت به روز قبل، كم و جهت باد متغير با سرعت ۵ تا ۱۰ كيلومتر و ميزان ديد ۸ تا ۱۰ كيلومتر است.

اين بيانيه مي‎افزايد "كشور در روز اربعين از توده هوايي كم فشار درياي مديترانه متاثر خواهد شد و مناطق شمالي كمي ابري به همراه ريزش اندك باران در بعد ازظهر خواهد بود و در مناطق مركزي و جنوبي آسمان صاف تا حدودي ابري و احتمالا در شب به همراه ريزش باران خواهد بود. درجه هوا در مناطق شمالي كمي كاهش مي‌يابد و در مناطق مركزي و جنوبي كمي افزايش خواهد داشت. سرعت وزش باد بين ۱۰ تا ۲۰ كيلومتر و زاويه ديد ۸ تا ۱۰ كيلومتر خواهد بود.


منبع: ايسنا
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: