07 آذر 1400 23 ربیع الثانی 1443 - 45 : 08
کد خبر : ۴۳۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه برگزاري مراسم اربعين امام حسين (ع) با اين شكوه و عظمت در دنيا نظير ندارد، فلسفه زيارت را پيوند با اهل بيت (ع) خواند و گفت: مردم در ايام اربعين با همه مشكلاتي كه دارند خود را به كربلاي معلي مي‌رسانند و اين نمايش و حضور بزرگ‌ترين و بهترين راه مبارزه با استكبار است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني در ديدار سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با بيان اينكه در اسلام نعمتي بالاتر از نعمت رهبري نيست، نعمت رهبري را در نظام اسلامي بزرگ‌ترين و بهترين نعمت‌هاي الهي دانست.
وي در ادامه با اشاره به هجوم جريان تكفيري تروريستي داعش به كشور عراق، اظهار داشت: هرچند دشمنان اسلام براي آسيب زدن نقشه كشيده اند اما عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد و به حمدلله امروز بين مسلمانان اتحاد و انسجامي به وجود آمده كه در مقابل داعشي‌ها موضع گيري نمايند و رسوايشان كنند.
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگري از سخنان خود بر تمركز فعاليت‌هاي فرهنگي بعثه بر روي نسل جوان تأكيد كرد و افزود: جوانان تحصيلكرده اثرپذيرتر، اثرگذارتر و ماندگارتر هستند چراكه عمق مسائل را به خوبي دريافت مي‌كنند و مي‌توانند سبب ترويج آن در بين مردم شوند.
وي حضور زائران در عتبات عاليات را بهترين كار فرهنگي خواند و با اشاره به رسالتي كه روحانيان در اين زمينه برعهده دارند، گفت: بايد هرچه مي‌توانيم بر روي نسل جوان سرمايه گذاري كرده و شرايط حضور آنان را در سرزمين مقدس كربلا فراهم كنيم كه قبر مطهر اباعبدالله (ع) دانشگاه بزرگي براي هدايت است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ادامه با بيان اينكه برگزاري مراسم اربعين امام حسين (ع) با اين شكوه و عظمت در دنيا نظير ندارد، فلسفه زيارت را پيوند با اهل بيت (ع) خواند و گفت: مردم در ايام اربعين با همه مشكلاتي كه دارند خود را به كربلاي معلي مي‌رسانند و اين نمايش و حضور بزرگ‌ترين و بهترين راه مبارزه با استكبار است.
وي با بيان اينكه در ايام اربعين بزرگ‌ترين راهپيمايي مسالمت آميز جهان شكل مي‌گيرد و از هر نژاد و رنگ و مذهبي در آن حضور دارند، ابراز كرد: غير از اسلام و تشيع در هيچ مكتبي چنين شور و شعوري وجود ندارد.


منبع:حج
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: