06 ارديبهشت 1401 25 رمضان 1443 - 36 : 06
کد خبر : ۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
استاد پناهیان هشدار داد
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان: دشمنان ما آمدند و یک دشمنی از درون ما درست کردند و یک فتنه‌ای در منطقه ایجاد کردند و ظلم و جور را افزایش دادند، سر بریدن‌ها و جنایت‌های دیگری راه انداختند، اما در مقابلش ببینید چه نیروهای مخلصی تربیت شده‌اند! نکند ما از این خوبان آخرالزمان جا بمانیم.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین شیخ علیرضا پناهیان استاد حوزه و از فعالین فرهنگی کشور در جمع عزاداران حسینی در حسینیه آیت الله حق شناس گفت: همۀ اخبار مربوط به آخرالزمان، اخبار بدی نیستند؛ اگر ظهور و فرج بعد از پر شدن زمین از ظلم و جور محقق می‌شود، معنایش این نیست که در میان این فساد و تباهی هیچ خوبی‌ای وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم از نظر جامعه‌شناسی، هم از نظر برخی قواعد دینی و هم از نظر برخی اخبار آخرالزمان، اگر دقت کنیم می‌بینیم که اتفاقاً آخرالزمان، زمانۀ پدیداری خوبی‌هایی است که در مقام و رتبه در طول تاریخ نظیرش نبوده است. بنابراین این‌طور نیست که همۀ آنچه در آخرالزمان است، سیاهی و تباهی باشد و در آن هیچ نوری وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تصریح کرد: وقتی بدی‌ها اوج می‌گیرد، لابد در کنارش خوبی‌هایی نیز شکل می‌گیرد و آن خوبی‌ها نیز اوج می‌گیرد. بدی‌ها وقتی به اوج خود می‌رسند که یک عده‌ای در مقابل بدی‌ها خیلی ایستادگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به تحولات منطقه داشت و بیان کرد: در نتیجۀ جنایت تکفیری‌ها، جوانان عراقی به عناصری مجاهد و شهادت‌طلب با معرفت تبدیل شدند؛ در واقع الان اتفاقی که در منطقه می‌افتد این است که دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راهی که برای از بین بردن اسلام اباعبدالله(ع) وجود دارد این است که یک‌عده تروریست تکفیری درست کنند و آنها نیز با رعب و وحشت کار خودشان را پیش ببرند. زیرا می‌بینند که هر روز عمق نفوذ امام حسین(ع) در جهان بیشتر می‌شود و دوستان حسین(ع) دارند عالم را می‌گیرند.

استاد حوزه تأکید کرد: نتیجۀ جنایت تکفیری‌ها در عراق این شده است که جوانان عراقی مانند جوانان ما در دوران دفاع مقدس، سلاح برداشته‌اند و به مقاومت مشغول شده‌اند. چون می‌بینند که دشمن تا پشت دروازه‌های شهر آنها جلو آمده است. لذا چاره‌ای جز مقاومت ندارند: «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»؛ لذا این جوانان عراقی به عناصر مجاهد و شهادت‌طلب و بامعرفت تبدیل شده‌اند که با توسل به ابالفضل‌العباس (ع) به میدان می‌روند. شبیه همان اتفاقی که برای جوانان ما رخ داد که امام آن را از برکات جنگ دانست.

وی افزود: وقتی در آخرالزمان، بدی‌ها زیاد می‌شود، خوبی‌ها نیز زیاد می‌شود. باید هر دو وجه این ماجرا دیده شود نه اینکه فقط بدی‌ها را ببینیم. فرموده‌اند: ظهور بعد از اینکه جهان پر از ظلم جور می‌شود، رخ خواهد داد؛ ولی لازمه‌اش این است که یک عده‌ای هم در مقابل این ظلم و جور، پیدا شوند که در اوج قلۀ صلابت و سلامت هستند؛ مراقب باشید که از این قافلۀ خوبان آخرالزمان عقب نمانید.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: درست است که در آخرالزمان، خباثت و تباهی خیلی زیاد می‌شود اما در مقابل این سیاهی و تباهی یک عده‌ای بلند می‌شوند تا لااقل از خودشان دفاع کنند. یعنی در مقابل آنها یک عده‌ای از خوبان هم دارند تربیت می‌شوند و رشد می‌کنند.

وی ادامه داد: اخبار بد دربارۀ آخرالزمان زیاد است ولی اخبار خوب هم هست. مثلاً اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «مردمى از مشرق قیام مى‌کنند و زمینه حاکمیت مهدى را فراهم مى‌آورند؛ یَخْرُجُ نَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَیُوَطِّئُونَ‏ لِلْمَهْدِیِّ یَعْنِی سُلْطَانَهُ: یعنی یک عده‌ای می‌آیند و مقدمات امر فرج را فراهم می‌کنند.

حجت الاسلام و السلمین پناهیان گفت: امروز می‌بینید که جوانان عالم اسلام از رخوت و سستی در آمده‌اند. اینها قبلاً کجا بودند؟ در سوریه چه کسی احتمال می‌داد این‌ تعداد محبین اهل‌بیت(ع) وجود داشته باشد؟ آنها در خیلی از زمینه‌ها از ما هم جلو زده‌اند. الان شما به یمن نگاه کنید ببینید چه خبر شده است؟ دشمنان ما آمدند و یک دشمنی از درون ما درست کردند و یک فتنه‌ای در منطقه ایجاد کردند و ظلم و جور را افزایش دادند، سر بریدن‌ها و جنایت‌های دیگری راه انداختند، اما در مقابلش ببینید چه نیروهای مخلصی تربیت شده‌اند! نکند ما از این خوبان آخرالزمان جا بمانیم.

خطیب این مجلس تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) دربارۀ خوبان آخرالزمان می‌فرماید: «عجیب‌ترین مردم در ایمان و باعظمت‌ترین مردم از نظر ثواب، قومی هستند که در آخرالزمان هستند، آنها پیامبر را ندیده‌اند و حجت را نمی‌بینند و امام زمان‌شان پشت پرده غیبت است و آنها به نوشته‌ای ایمان می‌آورند؛

وی در پایان با طرح این سوال که چه می‌شود که ایمان آنها در آخرالزمان عجیب‌ترین ایمان‌ها می‌شود و ثواب‌شان باعظمت‌ترین ثواب‌ها می‌شود؟ اظهار داشت: معلوم می‌شود که کار آنها ساده نیست و آنها در شرایط خاصی که شرایط سیاهی و ظلمت و کفر است، به این‌همه مقام می‌رسند.

منبع:شبستان
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: