31 فروردين 1401 19 رمضان 1443 - 09 : 10
کد خبر : ۳۹۶۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
امام جماعت مسجد اعظم «شاه آبادی» با بیان اینکه برگزاری مجلس مصیبت سیدالشهدا(ع) در مساجد احترام و شأن خاصی دارد، اظهار کرد: مقتل خوانی محور برنامه های عزاداری برای مساجد باشد.
عقیق: حجت الاسلام «سید جواد مرعشی»، امام جماعت مسجد اعظم «شاه آبادی» با اشاره به بایدها و نبایدهای عزاداری سیدالشهدا(ع) در مساجد گفت: مسجد از حرمت خاصی برخوردار است بنابراین باید در تمامی امور از جمله مساله عزاداری نسبت به این احترام و جایگاهی که در آیات و روایات برای مسجد تعریف شده است توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: معتقدم در طول ماه محرم و صفر برقراری جلسات سخنرانی، به ویژه مقتل خوانی در مساجد می تواند تاثیر به سزایی بر اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ حسینی در سطح جامعه داشته باشد و به جز آن برقراری مراسم عزاداری در مسجد هرچه قدر به شکل گذشته و سنتی باشد بهتر است.

امام جماعت مسجد اعظم «شاه آبادی» با اشاره به بایدها و نبایدهای عزاداری برای سید و سالار شهیدان در سطح مساجد، تصریح کرد: با حرکات ناشایست و مجروح کردن است که عزاداری ها توسط عده ای زیر سوال می رود در حالی که حضور در مجلس مصیبت اباعبدالله باید همراه با احترام و یک عزاداری در شان حضرت باشد نه اینکه عده ای خود را نیمه برهنه و مجروح کنند و نام اش را عزاداری بگذارند.

وی گفت: توصیه من این است که جوانان ما نسبت به جلال و همچنین عظمت حرکت سیدالشهدا(ع) تامل کنند و مراسمی در شان حضرت در مساجد برگزار کنند که در عالم هیچ چیز به پای گرامیداشت سیدالشهدا و عزاداری برای او نیست و هیچ عملی به اندازه اینکه انسان این مراسم را در کمال عظمت و احترام ببیند ارزشمند نیست بنابراین شایسته است که جوانان مسجدی ذیل برگزاری برنامه های ایام محرم و صفر به حرمت اباعبدالله با متانت هرچه بیشتر در مساجد حاضر شوند و عزاداری کنند.

امام جماعت مسجد اعظم «شاه آبادی» تصریح کرد: عزاداری برای حضرت به اندازه از ارزش برخوردار است که آیت الله العظمی مرعشی نجفی فرمود بعد از اینکه از دنیا رفتم دستمال هایی که با آنها اشک چشمان خود را در مجلس مصیت سیدالشهدا(ع) پاک کردم را همراه ام دفن کنید.

حجت الاسلام «مرعشی» افزود: توصیه من این است که مومنین و مومنات در مساجد حاضر شوند و از بیانات وعاظ در طول ایام محرم و صفر بهره مند شوند و عزاداری سالم مطابق با شان این ایام داشته باشند و واقعا عزادار باشند.

منبع:شبستان
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: