31 تير 1401 23 ذی الحجه 1443 - 00 : 23
کد خبر : ۳۹۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
حجت‌الاسلام بهشتی؛
یک استاد قرآن کریم استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی را یکی از راه‌های مهم برای بالا بردن فهم و انس عمومی قرآن در جامعه بیان کرد.
عقیق: در ادامه دقایقی با حجت‌الاسلام «سید‌جواد بهشتی» به گفت‌وگو نشستیم که از نظرتان می‌گذرد.

استفاده از ظرفیت هیأت‌های مذهبی برای افزایش انس عمومی با قرآن

حجت‌الاسلام بهشتی با اشاره به استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برای بالا بردن انس و فهم عمومی قرآن گفت: متأسفانه در کشور ما از ظرفیت بالای هیأت‌های مذهبی برای بالا بردن انس مردم با قرآن غفلت شده در حالی که مهم‌ترین چیز برای آموزش مردم و بالا بردن فهم آیات الهی جذب آنها است. در هیأت‌های مذهبی مردم حضور دارند و دیگر نیاز به جذب آنها نیست و می‌توان از این حضور برای انس با قرآن استفاده کرد.

بعد از محرم می‌توان هیأت‌ها را با محوریت قرآن ادامه داد

وی ادامه برگزاری هیأت‌ها را در ایام پس از محرم با محوریت قرآن، یکی دیگر از راه‌های بالا بردن فهم عمومی قرآن دانست و گفت: یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توان در این راستا انجام داد این است که برنامه‌های هیأت‌های مذهبی را پس از ایام محرم با محوریت قرآن ادامه داد، متأسفانه پس از برگزاری دهه محرم اغلب هیأت‌ها تعطیل می‌شوند در حالی که می‌توان آنها را در ایام سال با محوریت قرآن برپا کرد.

بهشتی در خصوص برنامه‌های قرآنی هیأت‌های مذهبی گفت: در هیأت‌ها می‌توان برنامه‌های مختلفی مانند کرسی‌های تلاوت، سخنرانی‌های کوتاه برای بیان مفاهیم کاربردی آیات، جلسه ترتیل‌خوانی و قرائت شعر‌های قرآنی به صورت سرود راه‌اندازی کرد تا عموم مردم در کنار برنامه‌ عزاداری با قرآن کریم و درس‌های آموزنده آن آشنا شوند.

تولید محتوای قرآنی در کشور ضعیف است

این استاد قرآن کریم تولید محتوای قرآنی را در کشور ضعیف دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما از نظر محتوایی کار چندانی در حوزه قرآن انجام نشده و مردم هم با مفاهیم آیات قرآن به صورت کاربردی آشنا نیستند. مطمئن باشید اگر مردم شیرینی قرآن کریم را بچشند هیچ وقت آن را رها نمی‌کنند.


منبع:فارس
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: