23 ارديبهشت 1401 12 شوال 1443 - 25 : 06
کد خبر : ۳۸۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
خاطرات «آقا سید»، نوشته روزعلی قربانی تا پایان پاییز سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب می‌شود. این اثر دربردارنده خاطرات شهید روحانی سیدابوالقاسم موسوی دامعانی است.
عقیق:«آقا سید» عنوان خاطرات روحانی شهید سیدابوالقاسم موسوی دامغانی، از همراهان شهید محلاتی است که به قلم روزعلی قربانی نوشته شده و قرار است تا پایان پاییز سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ برسد. این اثر مجموعه‌ای از خاطرات و زندگی‌نامه شهید است که از دوران کودکی وی آغاز شده و تا زمان شهادت ادامه می‌یابد.

شهید موسوی دامغانی از سال 42 فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرد. وی برای دیدار حضرت امام(ره) در جوانی از دامغان راهی قم می‌شود. در این مدت بارها از سوی ساواک زندانی می‌شود. وی پس از انقلاب به عنوان نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کرد. زمانی که یک هواپیمای مسافربری از مسئولان به سمت اهواز حرکت می‌کردند، در 25 کیلومتری اهواز هواپیما مورد حمله دو جنگنده دشمن قرار گرفت و منهدم شد. شهید محلاتی و جمعی از نمایندگان مجلس از جمله شهید موسوی دامغانی در این هواپیما حضور داشتند که در کنار هم و پس از نپذیرفتن اسارت به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

قربانی سعی کرده تا در 92 صفحه از این کتاب زندگی این شهید بزرگوار را به رشته تحریر درآورد. بخش پایانی کتاب نیز به ارائه تصاویری از این شهید اختصاص دارد. یکی از نکات جالب و خواندنی این کتاب، بیان غیرمستقیم از خاطرات شهید محلاتی است که در نوع خود شیرین است.

نویسنده پیش از این درباره این کتاب گفته بود: جمع‌آوری خاطرات و نوشتن این کتاب حدود دو سال به طول انجامیده است. از آنجاکه با شهید سیدابوالقاسم از سال‌های دور آشنا و تا آخرین لحظات همراه ایشان بودم، تصمیم به نوشتن این کتاب کردم. در این کتاب علاوه بر خاطرات خودم از شهید، خاطرات توده مردم از بازاریان، خانواده شهدا و همه اقشاری که با وی در ارتباط بودند نقل شده است.

منبع:تسنیم

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: