31 ارديبهشت 1401 20 شوال 1443 - 50 : 20
کد خبر : ۳۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
دبیر ستاد زائران پیاده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش ‌بینی می‌شود که برای دهه آخر صفر به ‌ویژه اربعین حسینی بیش از 150 هزار زائر پیاده وراد مشهد مقدس شوند.

عقیق: محمود صادقی وزین ظهر امروز در نشست خبری متولیان سلامت زائران پیاده که در سالن جلسات مرکز بهداشت خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته تعداد زائران پیاده در حدود 125 هزار نفر بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته  در حدود 35 هزار نفر از زائران در مکان‌های مختلف اسکان داده شدند که در حال حاضر برای امسال تمهیدات اسکان 45 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد زائران پیاده دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: مکان‌های اسکان این زائران با همکاری سایر ارگان‌ها به ویژه آموزش و پرورش انجام شده است و شامل مدارس، تکایا، حسینیه‌ها و دیگر مکان‌ها می‌شود.

صادقی با بیان اینکه تعداد زائران کلی که در دهه آخر صفر وارد مشهد می‌شوند بالغ بر میلیون است متذکر شد: برای اسکان این  افراد نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد محورهایی که ایستگاه رسیدگی به زائر پیاده در آنها تعبیه شده است به 6 عدد رسیده است اظهار کرد: در سال گذشته این تعداد 5 عدد بوده است و در سال جاری یک محور اضافه شده است.

دبیر ستاد زائران پیاده دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این محورهای شامل محورهای مشهد به قوچان، نیشابور، تربت حیدریه، کلات، سرخس و فریمان است که محور کلات در سال جاری به آنها اضافه شده است.

صادقی در ارتباط با تعداد ایستگاه‌ها در این مسیرها اذعان کرد: در این محورها بالغ بر 70 ایستگاه تاسیس شده است.

وی افزود: در محورها به فاصله هر 25 کیلومتر یک ایستگاه شب‌ خواب، به فاصله هر 15 کیلومتر یک ایستگاه درمانی و به فاصله هر 5 کیلومتر یک ایستگاه صلواتی احداث شده است تا بتوانند به زائران پیاده خدمات ارائه دهند.

دبیر ستاد زائران پیاده دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زائران پیاده از استان‌های مجاور از روزهای قبل حرکت کرده‌اند و در حال حاضر در نیمه مسیر هستند متذکر شد: احداث این ایستگاه‌ها و زیاد کردن تعداد آنها به این افراد کمک زیادی می‌کند تا دچار بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و یا مسمومیت غذایی نشوند.

صادقی با بیان اینکه سعی بر این شده است که در ایستگاه‌ها امکانات لازم برای افراد وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: در ایستگاه‌های شب خواب امکانات گرمایشی استاندارد وجود دارد و امکانات پزشکی و تغذیه‌ای نیز برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: