20 مرداد 1401 14 محرم 1444 - 42 : 23
کد خبر : ۳۵۴۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع)؛
«سفیان ثوری» نقل می‌کند روزی به محضر امام صادق (علیه‌السلام) رفتم و عرض کردم: برای من سخنی بگویید و مرا نصیحت کنید. امام (علیه‌‏السلام) فرمودند:
عقیق: «سفیان ثوری» نقل می‌کند روزی به محضر امام صادق(علیه‌السلام) رفتم و عرض کردم: برای من سخنی بگویید و مرا نصیحت کنید. امام (علیه‌‏السلام) فرمودند:


- ای سفیان، اگر خداوند به تو نعمتی عطا کرد و تو دوست داشتی آن نعمت برای تو دوام داشته باشد، پس شکر آن نعمت را زیاد به جا آور و خدا را سپاسگزار باش زیرا خداوند در قرآن فرموده است «لئن شکرتم لأزیدنکم؛ اگر شکرگزار باشید نعمت شما را افزایش می‌دهم» (۱)
 
- هنگامی که روزی تو تنگ شد، زیاد استغفار کن؛ زیرا خداوند در قرآن فرموده است: « استغفروا ربکم انه کان غفارا، یرسل السماء علیکم مدرارا، و یمددکم بأموال و بنین و یجعل لکم جنات و یجعل لکم أنهارا؛ از پروردگار خود استغفار نمایید همانا او بسیار بخشنده است و اگر از او طلب مغفرت کنید برای شما رحمت فراوان از آسمان می‌‏فرستد و اموال و فرزندان شما را زیاد می‌‏کند و باغستان‏‌ها و نهرهایی به شما عطا می‌‏فرماید.»(۲)
 
- هنگامی که دچار غم و اندوهی می‌شوی و یا از دست سلطان ستمگری ترسی به تو می‌رسد؛ ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله» را زیاد تکرار کن؛ زیرا کلید گشایش کارها و گنجی از گنج‌‏های بهشتی می‌‏باشد. (۳)
 

پی نوشت ها:
۱- سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۷

۲- نوح / ۱۰ – ۱۲
۳- حلیة الأولیاء ج ۳ / ۱۹۳
منبع:سبک زندگی اسلامی
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: