02 ارديبهشت 1401 21 رمضان 1443 - 20 : 15
کد خبر : ۳۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۳
امام جمعه مسجدالحرام با درخواست براي ايجاد منشور شرافت جهاني، تروريستهاي تكفيري داعش را به خوارج تشبيه كرد و خواستار مقابله با اين فرقه منحرف شد.

عقیق:شيخ عبدالرحمن السديس خطيب مسجدالحرام در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مكه مكرمه به موضوع حق و باطل و نبرد ميان آن دو و همچنين فتنه‌هاي تاريخي همچون فتنه مغول اشاره كرد و هدف از فتنه‌هاي دشمنان اسلام را تلاش براي خاموش كردن نور خداوند دانست كه وي با ذكر آيه اي از قرآن كريم بر بي اثر بودن اين تلاشها و شكست كافران تاكيد كرد.

وي، شكل گيري گروه تكفيري داعش را تكرار مجدد تاريخ دانست و تروريستهاي تكفيري داعش را به خوارج و دنباله‌هاي اين فرقه منحرف تشبيه كرد كه همگي وجهه اسلام را مخدوش مي‌كنند و با اقدامات وحشيانه به نام دين در مقابل افكار عمومي جهان سبب بدبين شدن آنها به دين اسلام مي‌شوند.

السديس با گمراه خواندن فرقه داعش افزود: عجيب آنكه اين مارقان و خوارج شيوه‌هاي خشونت را در پيش گرفته و به ريختن خون بيگناهان و كشتار آنها و ويراني و هتك نواميس و تخريب و هتاكي به اديان و شرائع مي‌پردازند.

وي با اشاره به تلاشهاي تكفيريها براي گمراه كردن جوانان به ويژه در عربستان و ديگر كشورهاي عربي با هدف پيوستن آنها به داعش و ديگر گروههاي تكفيري از جوانان خواست فريب شعارهاي ساختگي و جذاب و دروغ و شيوه‌هاي گمراه اين گروهها را نخورند و از هر گروه و اشخاصي كه قصد فريب آنها را دارند، برحذر باشند.

السديس از علما و انديشمندان و مبلغان و مربيان خواست با عزم و ارده از سستي و ضعف دوري كنند و كلمه حق را بدون هرگونه شك و ترديد و ترس بگويند، زيرا امت اسلام امروز در مرحله تاريخي دشواري قرار دارد و تاريخ درباره هر كس كه ابزاري براي سوء استفاده دشمنان براي دودستگي و تفرقه در امت و مخدوش شدن وجهه اسلام پاك قرار گيرد، شهادت خواهد داد.

السديس خواستار مقابله با تمام كساني شد كه اسلام را ربوده و به ارتكاب جنايت به نام دين مي‌پردازند و اينكه دين اسلام را دين افراط گرايي و نفرت و تروريسم به دنيا معرفي مي‌كنند، و عامدانه به مخدوش كردن وجهه اسلام و جهاد مي‌پردازند.

وي با اشاره به ريخته شدن خون مردم بيگناه فلسطين اعلام كرد: تروريسم شيوه‌ها و اشكل مختلفي دارد و تمام اقدامات آن در مقابل ديدگان جامعه بين المللي انجام مي‌شود.

السديس به اقدامات مغرضان كينه توز عليه امت اسلام از طريق ائتلاف بندي و سازمانهاي مخفي وتروريستي اشاره كرد و گفت: براي اينكه امت اسلام به سبب عدم برخورد مجامع بين المللي و اسلامي دچار نااميدي نشود، بايد طرحهاي متمدنانه عليه تمام كساني كه با شيوه اسلام مخالفت مي‌كنند، در قالب برنامه‌هاي عملي موثق اجرا شود كه موازنه و ميانه روي را محقق مي‌كند و سبب تقويت امنيت و صلح و ثبات مي‌شود.

خطبه‌هاي نماز جمعه كربلاي معلي/توصيه‌هاي نماينده مرجعيت عالي ديني عراق

از سوي ديگر خطيب جمعه حرم مطهر امام حسين (ع) در كربلاي معلي در خطبه‌هاي نماز جمعه خواستار بهره بردن از استقبال جامعه بين المللي از دولت جديد براي حل مشكلات عراق شد.

احمد الصافي نماينده مرجعيت عالي ديني عراق از همه گروههاي سياسي پارلمان عراق خواست با حيدر العبادي مامور تشكيل دولت جديد عراق براي تشكيل دولت قدرتمند همكاري كنند.

الصافي همچنين از نيروهاي امنيتي خواست به جز پرچم عراق، هيچ تصوير يا پرچم يا نماد ديگري را در صحنه‌هاي نبرد عليه تروريسم به اهتزاز در نياورند.

نماينده مرجعيت عالي ديني همچنين با اشاره به مشكلات آوارگان از دولت و جامعه جهاني و سازمانهاي بشردوستانه خواست در زمينه خدمات رساني به آنها تسريع كنند.

وي همچنين گفت: نيروهاي امنيتي و نيروهاي داوطلب در صحنه‌هاي جنگ ملزم باشند كه شهروندان بيگناه از ديگر طوايف يا عناصر تشكيل دهنده جامعه را اذيت نكنند.

نماينده مرجعيت بر اهميت مبارزه با فساد مالي و اداري و اينكه اين مساله از اولويت‌هاي دولت جديد باشد، تاكيد كرد.

حيدر العبادي دوشنبه گذشته از سوي ائتلاف ملي نامزد تصدي نخست وزيري شد و فواد معصوم رئيس جمهوري عراق هم وي را رسما مامور تشكيل دولت كرد، نوري المالكي نخست وزير عراق هم پنجشنبه گذشته رسما با اعلام كناره گيري خود از نخست وزيري بر حمايت خود از العبادي تاكيد كرد.


منبع:حج

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: