26 مهر 1400 12 (ربیع الاول 1443 - 48 : 19
کد خبر : ۳۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
كسى كه به مؤمن گرسنه‏ اى غذا بدهد، خداوند از ميوه‏ هاى بهشتى به او عطا مى‏ نمايد. و كسى كه به مؤمن تشنه ‏اى آب دهد، خداوند از نوشابه‏ هاى سربسته بهشتى به او عطا مى‏ نمايد.
عقیقامام صادق عليه السّلام فرمودند: 

هر مؤمنى كه در شب ماه رمضان به برادر مؤمنش غذا بدهد، خداوند به خاطر اين عمل براى او مانند پاداش كسى مى‏ نويسد كه سى برده مؤمن را آزاد كرده است؛ و به خاطر اين عمل نزد خداوند يك دعاى مستجاب خواهد داشت.
 
امام زين العابدين عليه السّلام فرمودند: 
كسى كه به مؤمن گرسنه ‏اى غذا بدهد، خداوند از ميوه ‏هاى بهشتى به او عطا مى‏ نمايد. و كسى كه به مؤمن تشنه ‏اى آب دهد، خداوند از نوشابه‏ هاى سربسته بهشتى به او عطا مى‏ نمايد. و كسى كه مؤمنى را بپوشاند، خداوند با لباسهاى سبز بهشتى او را مى‏ پوشاند.

امام صادق عليه السّلام فرمودند: 
كسى كه به برادر مؤمنش در راه خدا غذا بدهد، پاداش او همچون پاداش كسى است كه فئامى از مردم را غذا بدهد. پرسيدم: فئام چيست؟ فرمودند: صد هزار نفر.

امام صادق عليه السّلام فرمودند:
 كسى كه به سه نفر از مؤمنين غذا بدهد، خداوند از سه بهشت به او غذا خواهد داد: فردوس، جنت عدن و طوبى و طوبى درختى از جنت عدن است كه خداوند با دست خود آن را كاشته است.

امام صادق عليه السّلام فرمودند: 
هيچ كدام از مخلوقات خداوند پاداش غذا دادن به مسلمان و سير نمودن او را در سراى آخرت نمى‏ دانند، نه فرشته مقرّب و نه پيامبر مرسلى؛ جز خداوند، پروردگار جهانيان. و يكى از عوامل آمرزش، غذا دادن به مسلمان گرسنه است. راوى مى‏ گويد آنگاه امام عليه السّلام اين آيه را تلاوت نمود: «يا غذا دادن در روز قحطى و گرسنگى به خويشاوند يتيم يا فقير خاك‏نشين».

امام باقر عليه السّلام فرمودند: 
سير نمودن چهار مسلمان برابر با آزاد كردن يكى از فرزندان اسماعيل عليه السّلام از بندگى است.
امام صادق عليه السّلام فرمودند: 
كسى كه مؤمن گرسنه‏ اى را سير نمايد، خداوند در بهشت سفره ‏اى مى‏ گستراند كه همه جنّ و انس از آن سفره سير برمى ‏خيزند.

پی نوشت:
ثواب الأعمال و عقاب الأعمال / ترجمه بندرريگى، ص293و294.
منبع:افکار
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: