21 مهر 1400 7 (ربیع الاول 1443 - 06 : 09
کد خبر : ۳۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام عالی تبیین کرد‌:
حجت‌الاسلام عالی با اشاره به این که بعد از ماه محرم و صفر دل انسان رقیق می‌شود و این از آثار محبت امام حسین(ع) است، به تبیین اهمیت و فضیلت زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و ابراز داشت: امام رضا(ع) فرمودند هر کس هر روز زیارت عاشورا بخواند، مانند کسانی است که با امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.
عقیق: حجت‌الاسلام مسعود عالی‌، استاد حوزه علمیه در مراسم عزاداری شب اول ماه صفر در حسینیه بیت‌الحسین(ع) تهران با اشاره به این‌که منیت‌های انسان در ماه محرم امام حسین(ع) به‌تدریج از بین می‌رود اظهار داشت: انسان بعد از دو ماه محرم و صفر مانند آخر ماه رمضان لطیف می‌شود، احساس می‌کند دلش رقیق‌تر شده‌ و این از آثار محبت امام حسین(ع) است.

وی عنوان داشت: شخصی به خدمت یکی از علمای بزرگ آمد و عرض کرد برادری دارم که اهل هر خلافی است و آبروی خانواده ما را در محل برده است به‌طوری که ازدواج هم او را اصلاح نکرد حالا از شما می‌خواهم او را نصیحت کنید، آن عالم گفت با این اوصاف سخن من هم در او اثری ندارد اما او را به کربلا ببرید اگر در کنار ضریح امام حسین(ع) گریه کرد معلوم می‌شود وجودش نور دارد و من بعد از آن با او صحبت می‌کنم.

حجت‌الاسلام عالی‌ ادامه داد: برادر آن شخص به آن عالم عرض کرد وقتی او را به کربلا بردیم و وارد حرم شدیم سرش را پایین انداخت اما وقتی به کنار ضریح رسید ضجه می‌زد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که بسیاری در مجالس امام حسین(ع) آمده و دست پر برگشته‌اند عنوان داشت: از محرم امسال تصمیم بگیریم هر روز به امام حسین(ع) سلام بدهیم و اگر کسی می‌تواند هر روز زیارت عاشورا بخواند بسیار مطلوب است به‌طوری که امام رضا(ع) فرمودند هر کس هر روز زیارت عاشورا بخواند، مانند کسانی است که با امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

وی همچنین اظهار داشت: خدا نکند شیعه‌ای باشد که آنقدر غفلت او را فرا گرفته باشد که در شبانه‌روز امام زمانش را فراموش کند زیرا حضرت ولی‌عصر(ع) امام حی هستند و وظایف خاصی نسبت به ایشان داریم.

حجت‌الاسلام عالی ابراز داشت: امام صادق(ع) به یکی از شاگردانشان به نام صدیر فرمودند آیا جد ما امام حسین(ع) را زیارت می‌کنی؟ عرض کرد من الان در مدینه هستم و نمی‌توانم هر روز به زیارت امام حسین(ع) بروم، امام صادق(ع) فرمودند نه آن‌طور که هر روز از نزدیک به زیارت بروی بلکه به بالای بلندی برو، به بالا، سمت راست و چپ نگاه کن و بگو «السلام علیک یااباعبدالله(ع) السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته».

این واعظ برجسته افزود: امام صادق(ع) همچنین به صدیر فرمود اگر این کار را انجام دادی برای تو ثواب یک حج و عمره نوشته می‌شود اما در بعضی از روایات تا هزار حج و عمره را ذکر فرموده‌اند که بستگی به معرفت زائر دارد.

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) به صدیر فرمودند در زیارت امام حسین(ع) اول بالا و سپس راست و چپ را نگاه کن اظهار داشت: بعضی از اهل معرفت می‌گویند این کار یعنی عالم به اذن خدا تحت ید و در اختیار حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 حجت‌الاسلام عالی گفت: در کتاب کامل الزیارات اثر ابن قولویه قمی که استاد شیخ عباس قمی بوده است روایتی داریم که پیامبراکرم(ص) نشسته بودند، امام حسین(ع) که کودک بود خودش را در آغوش ایشان انداخت و پیامبر(ص) شروع به بوسیدن ایشان کردند.

این استاد حوزه علمیه در بیان ادامه این روایت ابراز داشت: عایشه به پیامبر(ص) گفت شما با حسین(ع) جور دیگری هستید، ایشان فرمودند بله حسین(ع) نور چشم و میوه دل من است اما بعضی از امت من او را از روی ظلم به شهادت می‌رسانند و اگر کسی بعد از شهادتش به او سلام دهد ثواب یک حج از حج من را در نامه عملش می‌نویسند.‌

وی ادامه داد: عایشه تعجب کرد و پیامبر(ص) فرمودند بلکه دو حج؛ و همین‌طور تا نود حج را فرمودند که شیخ جعفر شوشتری در کتاب خصائص‌الحسینیه در توضیح این‌که ثواب حج پیامبر(ص) در نامه عمل ما نوشته می‌شود، می‌گوید بعضی از اعمال بدی که انجام می‌دهیم کارهای صالح ما را از بین می‌برد و می‌سوزاند اما عمل پیامبراکرم(ص) را نمی‌تواند بسوزاند.

حجت‌الاسلام عالی همچنین تصریح کرد: وقتی ما به اهل‌بیت(ع) سلام می‌کنیم، ایشان جواب سلام می‌دهند؛ از امام حسین(ع) بخواهیم وقتی به ایشان سلام می‌کنیم، جواب آن را بشنویم تا خستگی همه عزاداری‌های ما رفع شود.

منبع:خبرگزاری رسا

کدخبرنگار:211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
noor
|
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
سلام و خسته نباشید .
عالی بود... متشکرم...