23 مهر 1400 9 (ربیع الاول 1443 - 45 : 03
کد خبر : ۲۹۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
محمود واعظي مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر محتواسازی برنامه های دهه کرامت گفت: جشنهای دهه کرامت و برنامه های جشنواره امام رضا(ع) در ۷۵ کشور جهان برگزار می شود.
عقیق:ششمین جلسه شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با حضور دستگاه های عضو شورای هماهنگی جشنهای مردمی دهه کرامت برگزار شد.

در اين نشست، واعظی با اشاره به سیاستهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: تنوع‌بخشی به برنامه‌های جشنواره، حضور و جذب حداکثری مخاطبان، شناسایی و اولویت ‌بندی مخاطبان مختلف در خارج کشور بر اساس ایرانیان مقیم خارج کشور (شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) و مسلمانان علاقه‌مند به مکتب اهل بیت(ع)) از جمله سیاستهایی است که در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) مورد توجه است.

وی بکارگیری حداکثری از ظرفیت‌های نهادهای بین‌المللی و مشارکت با آنها در اجرای برنامه‌های دهه کرامت، تعیین گروه‌های پشتیبانی در استان‌ها برای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها در خارج کشور، هماهنگی با دبیرخانه جشنواره در جهت بهره‌گیری از تولیدات داخلی و آماده‌سازی آنها برای ارایه در خارج کشور و نیز برنامه‌ریزی برای استفاده از برنامه‌های اثربخش را از دیگر سیاست‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در ایام دهه کرامت نام برد.
واعظی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود 75 کشور میزبان برگزاری این جشنواره‌ هستند، بیان کرد:تلاش سازمان فرهنگ و ارتیاطات اسلامی در این ایام برگزاری برنامه‌های متنوعی در این ایام است.

مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توجه به موضوع محتوا در برنامه‌های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را یکی از محورهای مهمی نام برد که مورد توجه اين سازمان است تصریح کرد: در برنامه‌ریزی برای این ایام مشخصه‌های فرهنگی، قالبهای فرهنگی و ظرفیتهای موجود در تولید محتوا به مخاطبان مورد توجه است.

وی بر لزوم توجه به آموزه‌های عملی رضوی تاکید کرد و گفت: آموزه‌های رضوی باید به رفتار تبدیل شود زیرا با توجه به آموزه های عملی رضوی تأثیرگذاری آن زیاد می‌شود.

واعظي توسعه محورهای پژوهشی، تعمیق فعالیت‌ها، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و نیز ارتقا و اثربخشی برنامه‌ها بر اساس راهبرد را از جمله محورهایی نام برد که در کیفی‌سازی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) و همچنین جشن های دهه کرامت باید مورد توجه باشد.

مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) 300 نهاد و وزارتخانه مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در بیش از 200 نقطه جهان برگزار می‌شوند اما باید تلاش شود این برنامه‌ها با محوریت مردمی برگزار شود.

واعظي همچنین بر لزوم حمایت از برنامه های فاخر در ایام دهه کرامت تاکید کرد و گفت: لازم نخبگان در این ایام برنامه های اثرگذار و فاخری ارایه دهند.

وی راهبرد جریان‌سازی و حمایت از تشکل‌ها و ظرفیت‌های بومی با تأکید بر جوانان را از جمله محورهای مهمی دانست که امسال در برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مورد توجه است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، مسئول شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه تر جشنهای دهه کرامت تأکید کرد و گفت: نقطه مشترک پیوند جشنهای مردمی دهه کرامت با جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) موضوع برنامه‌ریزی این برنامه‌ها در داخل و خارج کشور است که باید این پیوند دائمی باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط مثبت شورای جشن های مردمی دهه کرامت حفظ محوریت مساجد در برگزاری برنامه ها است، بیان کرد: لازم است در این ایام از ظرفیت‌ مساجد خارج از کشور نیز بهر‌ه‌برداری شود.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی و الگوسازی دو موضوع مهمی است که مورد توجه و تاکید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، گفت: در صورت توجه به این دو موضوع می‌توانیم شاهد برگزاری برنامه‌ها همراه با موفقیت باشیم. در صورتی که برنامه‌ریزی برای جشنهای دهه کرامت بدون توجه به محوریت مساجد باشد از دوام برخوردار نخواهد بود توجه به ظرفیت مساجد در داخل و خارج کشور می‌تواند زمینه‌ساز تأثیرگذاری بیشتر این برنامه‌ها باشد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچنین بر لزوم بهره‌گیری از نخبگان فرهنگی و افراد تاثیرگذار دراین ایام تاکید کرد و گفت: در برنامه‌ریزی برای دهه کرامت لازم است از ظرفیت مؤسساتی که در زمینه دهه کرامت فعالیت دارند، استفاده و برای شناسایی آنها تلاش کرد. همچنین باید با NGOهایی که مرتبط با این ایام برنامه‌ دارند، ارتباط برقرار کرد و از ظرفیت آنها بهره برد.

وی توجه به موضوع دهه کرامت در گردهمایی رایزنان فرهنگی را خواستار شد و گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید در خارج کشور باید در جشنهای دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم و اعزام مبلغ به سراسر کشور انجام می شود، از ظرفیت مبلغان اعزامی برای معرفی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) بهره بگیریم.

وی همچنین تأکید کرد: در جریان‌سازی با تأکید بر نسل نو که مورد توجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است باید از ظرفیت نخبگان جهان اسلام نیز بهره برد و در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) زمینه حضور آنها را هم فراهم کرد.

بیش از 28 دستگاه عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت هستند. بناست برنامه ریزیهای انجام شده تا میلاد حضرت معصومه(س) به میزبانی دستگاه های عضو شورای هماهنگی جشنهای دهه کرامت در مورد چگونگی باشکوه تر برگزار شدن جشنهای دهه کرامت صورت گیرد.

منبع:تسنیم 
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: