24 مهر 1400 10 (ربیع الاول 1443 - 34 : 05
کد خبر : ۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
به قلم مجید ملامحمدی
مجید ملامحمدی از انتشار مجموعه چهارده جلدی «قصه‌های آسمانی» با موضوع روایتی تازه از حماسه آسمانی عاشورا برای مخاطبان کودک در آینده نزدیک خبر داد.

عقیق: مجید ملامحمدی، نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگویی بیان داشت: در گذشته مجموعه ده جلدی «قصه‌های کربلا» را برای گروه سنی کودک به نگارش درآوردم که به زودی چهار جلد دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.

به گفته وی، قرارداد مجموعه کتاب‌های «قصه‌های کربلا» با انتشارات «محراب قلم» بسته شد تا این آثار به صورت جداگانه در 14 جلد منتشر شود به همین منظور هم‌اکنون در حال آماده سازی و تحویل چهار جلد جدید به ناشر هستم.

ملامحمدی ادامه داد: مجموعه کتاب‌های «قصه‌های کربلا» به زبان کودکانه و بسیار نرم و لطیف سعی شده است ماجراهای ناگفته و تازه‌ای از قصه کربلا را برای کودکان روایت کند.

وی افزود: یکی از جلدهای این مجموعه با عنوان «ما را به کربلا ببرید» نامگذاری شده است که مضمون این کتاب نیز به داستان حضور «عون» و «محمد» دو تن از فرزندان حضرت زینب (س) در کربلا و شهادت آنها، اختصاص دارد.

ملامحمدی بیان کرد: کتاب «هانیه و وهب در کربلا» نام دیگری از جلدهای دیگر سری مجموعه کتاب‌های «قصه‌های کربلا» است که مضمون آن هم به روایت قصه مسلمان شدن یک زوج مسیحی در کربلا و شهادت آنها در رکاب امام حسین (ع)، مربوط می‌شود.

وی عنوان کرد: از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «آن مرد به کربلا نیامد»، اشاره کرد که مضمون آن هم داستان مردی است که امام حسین (ع) از او دعوت کرد به کربلا برود تا از حضرت دفاع کند اما او به خاطر حفظ جان و مالش به این سفر نرفت.

ملامحمدی ادامه داد: کتاب «جا مانده از کربلا» نام دیگر کتاب‌های این مجموعه است که مضمون آن هم درباره مردی به نام «طرماح» است که به امام حسین(ع) قول می‌دهد به یاری ایشان بشتابد اما دیر به کربلا می‌رسد.

وی افزود: از دیگر عناوین مجموعه 14 جلدی «قصه‌های کربلا» می‌توان به کتاب «زهیر»، «مردی که از جنگ فرار کرد»، «از عسل شیرین‌تر»، «عمو جان عباس»، «علی‌اصغر تشنه است»، «آخرین جنگجوی عاشورا» اشاره کرد.

این نویسنده گفت: این قصه‌ها برای گروه سنی «ج» و «د» نوشته شده است و در آن حماسه آسمانی عاشورا با روایتی تازه و از نگاهی نو به تصویر کشیده شده است اما ناگفته نماند که هنوز برای 4 جلد جدیدی که به این مجموعه اضافه شده، عناوینی انتخاب نشده است.

بر اساس این گزارش، مجید ملامحمدی متولد 1347 در استان قم دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی است که تاکنون حدود یکصد عنوان کتاب در حوزه‌های شعر، داستان، تحقیق ادبی و دینی با عناوینی نظیر «آواز مرغ باران»، «کاش من هم بهشت را می‌دیدم»، «خواب سبز شاپرک‌ها» و «فرهنگنامه نماز» را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

منبع:فارس
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: