05 آبان 1401 2 ربیع الثانی 1444 - 14 : 11
کد خبر : ۲۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
آلودگي شديدي كه با حمله ريزگردها در هواي كربلا آغاز شده، زنگ هشدار را در اين شهر مقدس به صدا در آورده است و زائران بايد توصيه‌هاي پزشكي را در اين زمينه جدي بگيرند.

عقیق:با توجه به آغاز فصل گرما در عراق اين روزها بايد شاهد هجوم ريزگردهاي شديد گرد و غبار باشيم كه سلامت زائران را با تهديد جدي مواجه مي‌كند.
حجم اين ريزگردها به اندازه اي است كه نماي حرم مطهر امام حسين (ع) از ديده‌ها محو شده است.
نماينده مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در عراق به زائراني كه قصد عزيمت به سفر زيارتي عتبات را دارند، توصيه كدد تا ماسك‌هاي تخم مرغي و كتاني از داروخانه‌هاي سطح شهر خود تهيه و از آن براي پوشش بيني و دهان استفاده كنند.
دكتر ماشاءالله رضايي با اشاره به اين كه اين پديده چند سالي است به معضل كشورهاي عراق، سوريه، عربستان و به تبع آن ايران تبديل شده است، استفاده از ماسك را براي در امان ماندن از ذرات ريز معلق در هوا و به تبع آن مبتلا نشدن به بيماري‌هاي تنفسي به زائران توصيه كرد.
علاوه بر اين توصيه مي‌شود زائران براي اين كه خود را از اثرات سوء گرد و غبار حفظ كرده و اثرات نامطلوب اين پديده را بر سلامت خود به حداقل برسانند، در زمان وقوع اين پديده از محل استقرار خود خارج نشوند يا زمان فعاليت خود را در هواي آزاد به حداقل ممكن برسانند.
زائران توجه داشته باشند ماسك‌هاي كاغذي معمولي و دستمال نمي‌تواند جلوي ورود ذرات ريزگرد و غبار به سيستم تنفسي را بگيرد و تنها استفاده از ماسك‌هاي ويژه كه براي اين منظور طراحي شده است، پيشنهاد مي‌شود.


منبع:حج

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: