03 آبان 1400 19 (ربیع الاول 1443 - 41 : 05
کد خبر : ۲۷۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
آیت الله سبحانی:
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که شیعه در زمینه بداء معتقد است انسان فقط یک تقدیر ندارد گفتند: مشکلاتی که مسلمانان پیدا کرده اند به دلیل اختلافات است.

عقیق: این مرجع تقلید در مراسم اختتامیه دهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم با اشاره به این که مسئله بداء در عقیده شیعه مقام بزرگی دارد، اظهار داشتند: یکی از مسائلی که بین اهل سنت و شیعه حساسیت ایجاد کرده مسئله بداء است و اهل تسنن از همان قرن سوم معتقد هستند مسئله بداء یک عقیده فاسدی است که با قرآن سازگاری ندارد.

ایشان روایات و کتاب های شیعه را از جمله ضروریات دین عنوان کردند و گفتند: ما نتوانستیم مذهب خود را به نحو صحیح و روان برای دیگران مطرح کنیم؛ البته گاهی نیز شرایط زمان اجازه این مسئله را نداد و اگر شیعه عقیده خود را در مورد بداء عرضه می کرد، امروز عقیده ای ثابت و بدون اختلاف در دین بود.

معظم له با بیان این که اگر به قرآن با نگرشی روشن نگاه کنیم، بداء در دو مرحله سلوک و اثبات قابل مطالعه است، ابراز داشتند: شیعه در زمینه بداء معتقد است انسان فقط یک تقدیر ندارد و گاهی می توان با اعمال صحیح سرنوشت نامناسب خود را تغییر داد و یا گاهی نیز سرنوشت صحیح خود را با اعمال ناپسند تغییر دهد.

مفسر قرآن کریم با بیان این که آیاتی در قرآن کریم وجود دارد مبنی بر این که بشر می تواند سرنوشت خود را تغییر دهد، ابراز داشتند: مشرکین همیشه برای شیعیان دشمن بودند اما مومنین اهل سنت نسبت به شیعه علاقه مند هستند و اگر این آقایان از روی نگرش منطقی اعتقادات شیعه را بررسی کنند، به واقعیت و حقیقت دست خواهند یافت.

حضرن آیت الله سبحانی با بیان این که استغفار در سرنوشت انسان موثر است، گفت: بداء یکی از مسائل تربیتی است و باید این مسئله را در جامعه ترویج کنیم تا اهل گناه نیز بدانند روزنه های امیدی با عنوان استغفار، بداء و شفاعت وجود دارد تا انسان مایوس نباشد.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: مشکلاتی که مسلمانان پیدا کرده اند به دلیل اختلاف با یکدیگر است.

منبع:حوزه

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: