20 بهمن 1400 8 رجب 1443 - 44 : 04
کد خبر : ۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۳
شخصيت‌شناسي حادثه عاشورا در كربلا عنوان بحث سخنران بعثه مقام معظم رهبري در حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) است كه هر جلسه به بيان ويژگي‌هاي منحصر به فرد ياران امام حسين (ع) مي‌پردازد.

عقیق: حجت الاسلام اويسي، سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران و در صحن حرم مطهر اباعبدالله الحسين (ع) به تبيين و شخصيت‌شناسي ياران و اصحاب با وفاي آن حضرت پرداخت.
وي در ابتدا با اشاره به روايتي از امام صادق (ع)، از سه لحظه زمان تولد، زمان جان دادن و ديگر زمان هولناك قيامت و آن ساعتى كه انسان از قبر خود بيرون مى‌آيد، به عنوان سخت‌ترين ساعات و وحشتناك‌ترين آنها براي فرزندان آدم نام برد و گفت: لحظات بسيار سخت است، هرگز نبايد گناه كرد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در توضيح روز محشر به آيه
۲ سوره حج اشاره كرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن مي‌فرمايد «روزي كه آن را ببينيد هر زن شيردهنده‌اي از شير دادن كودكش غفلت مي‌كند و هر زن بارداري بار خود را فرو مي‌نهد و مردم را مست بيني، اما مست نيستند ولي عذاب خداوند سخت است
حجت الاسلام اويسي همچنين با اشاره به آيه
۴ سوره معارج، گفت: ملائكه و روح در آن روزي كه مقدار آن پنجاه هزار سال است به سوي او بالا مي‌روند كه امام صادق (ع) درباره اين موضوع مي‌فرمايند كه هر يك روز محشر برابر با يكسال زمين است.
وي در ادامه تبيين ويژگي‌هاي منحصر به فرد براي ياران اباعبدالله الحسين (ع) بر پرهيز از گناه و داشتن تقوا در زندگي تأكيد كرد و افزود: اصحاب امام حسين (ع) با تقوا و عاشقانه زندگي كردند و كارشان به جايي رسيد كه در لحظه شهادت، خداوند متعال مستقيما قبض روحشان كرد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا ويژگي ديگر شهداي كربلا را اينگونه ترسيم كرد: روز عاشورا فرشتگان صف به صف و گروه گروه بر اجساد مقدس شهداي كربلا نماز خواندند و ملائكه با آوردن آب حيات بهشتي از آسمان هفتم، آنان را غسل دادند.


منبع:حج

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: