28 آبان 1400 14 ربیع الثانی 1443 - 21 : 04
کد خبر : ۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
حجت‌الاسلام سعیدی:
اباعبدالله الحسین(ع) از ابتدای حرکت مقدس خودشان به توجه به قرآن، اصلاح جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشتند و این اسوه بزرگ آل الله در طول مسیر با قرائت کتاب خدا و بیان روایتی از نبی مکرم اسلام تاکید فرموده بودند که از قرآن و عترت جدا نشوید، بنابراین امام حسین(ع) ترکیب جدی از قرآن و عترت در این حرکت به نمایش گذاشته بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در بین سرگروه‌ها و اعضای حلقه‌های تربیتی شجره طیبه صالحین در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه مطالعه حماسه پربرکت عاشورا درس‌ها و پیام‌های فراوانی دارد اظهار کرد: حضور تعداد قابل توجهی از جوانان و نوجوانان اعم از دختران و پسران در این نهضت بزرگ نکته قابل توجهی به همه کسانی که کار هدفمند و آرمانی را برای رسیدن به اهداف مقدس اسلام دنبال می‌کنند است.

وی اضافه کرد: پیام حضور نوجوانان و جوانان در صحنه عاشورا این است که نقش این افراد در همه حرکت‌های جدی جامعه و زندگی ایمانی خیلی برجسته است.

نگاه کاربردی اسلام به نوجوانان و جوانان

امام جمعه قم تاکید کرد: جریان کربلا یک همایش یا مانور و یا یک سفر زیارتی و سیاحتی نبود تا ترکیبی که در این جهت به ظاهر کوچک ولی در واقع بزرگ یک ترکیب گردشگری یا سیاحتی باشد.

به گفته وی حرکت اباعبدالله الحسین(ع) جدی بود و حضور نوجوانان و جوانان در این جریان نشان داد که نگاه اسلام و قرآن و عترت به جوانان یک نگاه کاربردی، سازنده و جدی است.

سعیدی تصریح کرد: اباعبدالله الحسین(ع) از ابتدای حرکت مقدس خودشان به توجه به قرآن، اصلاح جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشتند و این اسوه بزرگ آل الله در طول مسیر با قرائت کتاب خدا و بیان روایتی از نبی مکرم اسلام تاکید فرموده بودند که از قرآن و عترت جدا نشوید، بنابراین امام حسین(ع) ترکیب جدی از قرآن و عترت در این حرکت به نمایش گذاشته بودند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) بر لزوم بکارگیری امکانات و نیروی انسانی برای تحقق اهداف الهی تاکید کرد و افزود: اباعبدالله الحسین(ع) به همراهان خود آموخته‌اند که انسان مایه عمر و جوانی و سرمایه‌اش را در مسیر رضای خداوند بکار گیرد. بنابراین وقتی از همراهان ایشان درباره باور و هدف آنها سئوال می‌شد می‌گفتند که اگر چندین بار کشته شوند و دوباره زنده شوند، باز هم در همین راه حرکت می‌کنند.

عوامل ماندگاری عاشورای حسینی

وی اهداف والا، رهبری حجت خدا و وفاداری همراهان را از عوامل ماندگاری عاشورای حسینی ذکر کرد و افزود: کسانی که در جریان عاشورا با امام حسین(ع) همراه بودند نه تنها از حرکت خود پشیمان نشده بودند بلکه برای لحظه لحظه ماندن خود در کنار اباعبدالله الحسین(ع) احساس غرور می‌کردند.

حجت الاسلام سعیدی تاکید به قرآن کریم را یکی از زیبایی‌های عاشورای حسینی عنوان کرد و گفت: اباعبدالله الحسین(ع) هم قرآن را زیاد قرائت می‌کردند و هم این کتاب الهی را باز می‌کردند و روی سرشان می‌گذاشتند و با دوستان و دشمنان از این کلام الهی می‌گفتند.

وی ادامه داد: اگر بر سر نی سر بریده آن بزرگوار رفت، پیامش این بود که حسین(ع) سر می‌دهد ولی از قرآن جدا نمی‌شود. بنابراین انتظار می‌رود انس با قرآن کریم و عمل به فرمایشات کلام الهی باید یکی از مهم‌ترین محورهای مورد توجه حلقه صالحین باشد.

قرآن و عترت رمز ماندگاری شیعیان

وی گفت: مربیان و سرمربیان هم باید بر محور قرآن کریم تاکید داشته باشند چون رمز جاودانگی ما در طول تاریخ، قرآن و عترت است.

وی افزود: امیدوارم همان گونه که اجتماع اصحاب اباعبدالله الحسین(ع) آنقدر زیبا و ماندگار بود که دیگران حسرت می‌خوردند، حلقه‌های صالحین هم به قرآن و عترت تمسک بجویند تا دیگران حسرت بخورند.

سعیدی به پشیمانی برخی از پدیدآوردندگان جنایت‌های کربلا و کشتار تعدادی از آنها توسط مختار اشاره کرد و اظهار داشت: جمعی که بر اساس قرآن و عترت شکل نگیرد، سرنوشتی جز پشیمانی و نابودی ندارد.

وی تشکیل حلقه‌های صالحین را محصول شناخت از نهضت عظیم عاشورا دانست و تاکید کرد: امروز این شجره طیبه به دست توانمند رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت و رهبری می‌شود و این شجره طیبه با توانمندی سپاه پاسداران و در قم توسط سپاه علی ابن ابیطالب(ع) شکل خوبی به خود گرفته و امیدوارم این اجتماع استمرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
کدخبرنگار: 211001
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: