19 دی 1400 6 جمادی الثانی 1443 - 50 : 05
کد خبر : ۲۶۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
معرفی کتاب. . .
کتاب 'به شوق یک نگاه او' پژوهشی است در شناخت شخصیت والای حضرت ولی عصر(ع) که شامل تشرفات، مکاشفات و مشاهدات، تجلیات و متوسلان است.

عقیق: کتاب "به شوق یک نگاه او" پژوهشی است در شناخت شخصیت والای حضرت ولی عصر(عج)؛ و در نخستین قسمت آن تحت عنوان "تشرفات" ماجرای افرادی نگارش یافته که در بیداری به محضر امام زمان(عج) رسیده‌اند و در لحظه تشرف ایشان را شناخته‌اند.
در ادامه ماجرای افرادی را می‌خوانید که در بیداری به محضر آن حضرت رسیده ولی ایشان را نشناخته‌اند. در بخش سوم کتاب با عنوان "مکاشفات و مشاهدات" قضایای کسانی نقل می‌شود که در حالت مکاشفه یا مشاهده حضرت حجت(عج) را زیارت نموده‌اند؛ با این توضیح که عالم مکاشفه، حالتی بین عالم خواب و بیداری است.
چهارمین بخش به قضایای افرادی اختصاص دارد که در عالم رؤیا به حضور مقدس امام زمان(عج) رسیده و خواب آنها با معجزه یا امثال آن همراه بوده که خود دلیلی بر صادق بودن آن رؤیاست. در بخش "تجلیات" حکایت کسانی بازگو شده که مورد لطف حضرت حجت (عج) قرار گرفته‌اند و بخش "متوسلان" مربوط به ماجرای افرادی است که به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) متوسل شده و مشکلات آنها حل شده‌است. در پایان حکایت‌هایی در مورد خادمان و ملازمان آن حضرت تبیین یافته که اغلب این افراد از سوی آن امام بزرگوار مأمور به انجام کاری بوده‌اند.
نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است:
"
هر بار نزدیک نیمه شبعان که می شود شور مهدوی شعله در دلم می افکند و آتش به جانم می اندازد. دلم می لرزد و مصمم می شوم تا بار دیگر بیش از پیش از مولای غریبم یاد کنم.
بی هیچ تردیدی باور دارم که اگر توفیق بیابم که برگی به رسم ادب به پیشگاه پر شکوه سلیمانیش هدیه کنم همای سعادت بر سرم نشسته و کلاه گوشه ام به آسمان رسیده است، این باورها را بارها آزموده ام.
پس پای پیش می گذارم و دامن همت بر کمر می زنم و "یا مولا مددی" می گویم و دل نوشته هایی پیش کشش می کنم و البته خوب می دانم تا زمانی که دل خودم نلرزیده باشد دل نوشته هایم دلی را نمی لرزاند.
از خودش می خواهم تا در این ایام نیم نگاهی از سر لطف به من رو سیاه گنه کار بیندازد همان مرا بس است تا جهانی را از شور محبتش پر کنم."
شایان ذکر است، "به شوق یک نگاه او؛ حدیث دل با امام زمان(ع)" نوشته نادر فضلی در شمارگان 3 هزار نسخه و 80 صفحه ازسوی موسسه فرهنگی انتشاراتی منیر روانه بازار نشر شد.



منبع:شبستان
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: