16 بهمن 1400 4 رجب 1443 - 41 : 20
کد خبر : ۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
طلبه تازه مسلمان شده چینی با اشاره به اینکه دلیل اصلی شیعه شدنم مطالعه واقعه کربلاست، گفت: واقعه عاشورا و کربلا، بروز و ظهور تمامی آموزه‌های مکتب تشیع است.

عقیق: مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، با حضور یک زوج شیعه چینی شب گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
این زوج چینی در این برنامه ضمن تشریح چگونگی انتخاب اسلام به عنوان دین و مذهب تشیع به روند درک حقایق موجود در دین اسلام پرداختند و بیان داشتند: قواعد، اصول و آموزه های شیعی، عقلانی است و با منطق و فطرت سازگار است.
ابتدا خانم فاطمه آنیما با بیان اینکه چینی ها و اهل مذاهب دیگر با دین اسلام آشنایی ندارند و از جامعیت آن باخبر نیستند، گفت: در آیین بودا که برخی از چینی ها به آن اعتقاد دارند، دارای اشکالات زیادی است؛ ولی افراد با سطحی نگری از آن عبور می کنند.
وی در ادامه با بیان چگونگی آشنا شدنش با اسلام و حجاب افزود: ابتدا اطلاع کافی از حجاب نداشتم و آن را درک نمیکردم، ولی به تدریج پی به حکمت آن بردم و اکنون آن را بسیار مقدس می دانم.
آنیما با اشاره به اینکه دلیل اصلی شیعه شدنم، مطالعه واقعه کربلاست، تاکید کرد: واقعه عاشورا و کربلا بروز و ظهور تمامی آموزه های دین مقدس اسلام و مکتب تشیع می باشد.
وی بسیاری از آموخته‌های خود درباره اسلام را از مکتب عاشورای امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: بسیاری از معارف اخلاقی مانند محبت، گذشت، علم، ادب، ایثار و به طور کلی کلید واژه‌های شیعیان را از عاشورا آموختم.
آنیما با اشاره به سختی‌ها و برخوردهای بدی که از اطرافیان خود به خاطر روی آوردن به اسلام دیده بود، گفت: در ایران تمام ابزار برای رسیدن به خدا و انسان شدن فراهم است.
لازم به ذکر است، آقای لیشانگو، همسر خانم آنیما اهل کشور چین و دارای مذهب سنی حنفی بوده که پس از آمدن به ایران و ادامه تحصیل به مذهب شیعه گرویده و مسلمان می شود و نام ایرانی «حسن عبدالله» را انتخاب می کند، «حسن عبدا..» پس از گذراندن دو سال تحصیل در حوزه علمیه، به گرگان رفته و در رشته ادبیات فارسی ادامه تحصیل داده و اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد است.


منبع:دانشجو

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: