16 آبان 1400 2 ربیع الثانی 1443 - 23 : 23
کد خبر : ۲۶۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد عنوان کرد:
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر می‌خواهیم هویت دینی و الهی در تهران و کشور متجلی شود یکی از بهترین‌ راه‌ها معرفی چهره‌های روحانی، نورانی و معنوی است که گمنام زندگی می‌کنند.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در مراسم نکوداشت آیت‌الله عبدالرحیم صادقی شهمیرزادی با بیان اینکه باید سیره تجلیل و تکریم شخصیت‌های علمی و معنوی پی گرفته شود، گفت: متأسفانه سرمایه‌های گرانقدری در تهران و کشور وجود دارد که بسیار ناشناخته و گمنام زندگی می‌کنند و برخی شخصیتها و چهره‌ها را هیچکس نمی‌شناسد و این خسارت بزرگی است.

وی ادامه داد: با توجه به معنای فراخ و وسیع کوثر که از اوصاف حضرت فاطمه(س) است. همه کسانی که برای آن حضرت و مرام، سیره و آرمان ایشان به ویژه در مسئله ولایت تلاش می‌کنند و آن را زنده نگه می‌دارند همه آنها زیر معنای کوثر دیده می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ما شجره پاک و مطهری است که به شجره طیبه متصل است، گفت: این شجره طیبه شاخه گسترده و همه از میوه‌های علم و حکمت و تقوای روحانیت بهره می‌برند و در عصر ما امام خمینی(ره) تجلی کوثر بودند.

حاجی‌علی‌اکبری تأکید کرد: باید این جلسات تکریم و تجلیل پی گرفته شود زیرا ما سرمایه‌های گرانقدری از روحانیت در جامعه داریم که هیچکس آنها را نمی‌شناسد و این خسارت بزرگی است؛ اگر می‌خواهیم زندگی دینی و الهی در شهر ما متجلی شود باید این چهره‌های نورانی را به نسل جوان معرفی کنیم چرا که نشست و برخاست آنها نیروی معنوی به انسان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله شهمیرزادی افزود: وی از حیث علمی در حوزه‌های علمیه تهران، مشهد، قم و نجف به خدمات علمی پرداخت و یکی از ویژگی‌های او زندگی جهادی و انقلابی است و سالها در کسوت امام جماعت و پیشوایی مساجد در تهران در خدمت مؤمنین و نمازگزاران بوده است.

در ادامه این مراسم آیت‌الله سیدجعفر شبیری زنجانی مشاور عالی قوه قضائیه نیز با اشاره به اینکه زندگی با انسانهای بزرگ و و دارای معرفت و علم در انسان اثر می‌گذارد گفت: آیت‌الله شهمیرزادی از محضر اساتید اخلاقی و عارف بهره بردند و شاگردان بسیاری تربیت کردند اگر ابتدای انقلاب زمانی که امام خواستند مجتهدین در امر قضا شرکت کنند در آن موقعیت سخت عهده‌دار منصب قضا شدند.

وی همچنین افزود: ما مدیون علما و خانواده شهدا هستیم و باید همواره قدردان زحمات و فداکاری‌های آنان باشیم.

 

منبع:تسنیم
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: