استاد
برجسته حوزه علمیه قم افزود: جامعه ای که از مجرم حمایت نکند، همچون جامعه ای که
از قاتل ناهی از منکر حمایت نمی کند، جامعه دین است، زیرا در این جامعه دیگر هیچ
مجرمی حاشیه امنیت ندارد؛ اگر این مجرمین حمایت نشوند دیگر کسی به دنبال رواج آن
نیز نمی رود و دستگاه ها به جای مبارزه با آنها به کارهای دیگری می پردازند.
جهاد
برای رضای خدا بهترین مرگ است
وی
اظهار کرد: در معارف اسلامی آنچه به عنوان خودکشی یا دیگر کشی مطرح است، همگی
مطرود است؛ ولی وقتی صاحب و مالک ما چنین امری می کنند که یک رزمنده برای بازکردن
یک گذرگاه برای رزمندگان اسلام در مقابل جبهه کفر روی مین برود، دیگر خودکشی نیست؛
بلکه جهاد برای رضای خداست و بهترین مرگ است.
بزرگترین
عقب ماندگی غربیها عدم اعتقاد بیانی به یافتههای علمی خودشان است
مولف
تفسیر تسنیم تاکید کرد: یکی از بزرگترین عقب ماندگی های غربی ها و قائلان به جدایی
دین از علم، آن است که به چیزی که در تحقیقات به آن تکیه می کنند هم اعتقاد بیانی
ندارند؛ آنها تجدید عقلانی را تکیه گاه علم حسی خود قرار می دهند، ولی در واقع
اعتقادی به آن برای اثبات دین ندارند.
ایشان
گفتند: وقتی قرار است که یک نظریه علمی یا یک دارو را برای بعد از خود و تمام جهان
تجویز کنند، دقیقا به همین تجدید عقلی تکیه می کنند، ولی وقتی دین می خواهد از
همین مسیر عبور کند آن را نفی می کنند.
استاد
برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: خداوند به ما امر کرده است که اگر به دنبال رسیدن
به جایگاه برجسته در نظام خلقت هستید، باید میراث دار انبیای الهی باشید و برای
رسیدن به این ارث باید با آنها ارتباط نزدیک تری داشته باشید؛ از این جهت است که
ائمه(ع) ما پیشتازان این عرصه بوده اند و همچون امام حسین(ع (میراث همه انبیای الهی را دارند.
تقوا مراتب بسیار زیادی دارد
وی
با بیان ادله روایی نسبت به عدم تطابق معنایی ذبح عظیم در ماجرای حضرت ابراهیم(ع)
به واقعه عاشورا تصریح کرد: دراینجا بسیاری از مفسران این مطلب را رد کرده اند که
یکی از آنها به کار بردن فعل ماضی در اینجاست.
آیت
الله جوادی آملی بیان کرد: تقوا هم همچون علم، دارای مراتبی است که شامل عام، خاص
و اخص است؛ تقوای عام به معنی پرهیز از گناهان است؛ پرهیز خاص همان دوری از برخی
از حالات و مکروهات و تقوای اخص نیز به معنای پرهیز از مادون لقای الهی است؛ یعنی
پرهیز از هرچه که انسان را به لقای الهی میرساند.