26 مهر 1400 12 (ربیع الاول 1443 - 35 : 19
کد خبر : ۲۳۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی فیلم‌ها با الگوی اسلامی سازگاری ندارد و برخلاف واقعیت موجود در تاریخ اسلام است.

عقیق: آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با مدیرعامل بنیاد گسترش سینمای اسلامی یکی از دغدغه‌های مهم موجود در جامعه که موجب نگرانی علما و متدینین شده است را مسائل سینمایی و برخی فیلم‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی فیلم‌ها با الگوی اسلامی سازگاری ندارد و گاهی نیز محتوایی متفاوت از اطلاعات موجود در تاریخ اسلام دارند.

وی به حضور فضلا و دانشمندان در عرصه تولید فیلم اشاره کرد و ادامه داد: تعدادی از فضلا و دانشمندان حوزه باید زیر نظر علما و مقام معظم رهبری قرار گرفته و وارد کار شوند و همواره در این نهاد حضور داشته باشند و بررسی کنند فیلم‌ها خلاف واقعیت موجود در تاریخ نباشد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: گاهی قوانین و ضوابط اجرا وجود دارد اما پخش بعضی فیلم‌ها با درک و پذیرش جامعه منافات پیدا می‌کند؛ عده‌ای در پخش برخی فیلم‌ها واقعیت تاریخی را حذف می‌کنند و این موضوع درست نیست، از این رو شخصیت‌های علمی باید در صحنه حضور داشته باشند تا موازین را بررسی و دستور اجرا و پخش فیلم را بدهند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: سینما نمایش است و در این نمایش بیان واقعیت اهمیت دارد، گاهی برخی واقعیت‌ها برای جامعه قابل هضم نیست و اگر مطرح شود امکان انحراف و کج‌فهمی‌هایی فراهم می‌شود و نتیجه معکوس می‌دهد.

وی برگزاری نشست مسئولان سینمایی با دانشمندان و فضلا را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این افراد اهل دین، فضل و تاریخ‌دان هستند و در صورتی که زیر نظر رهبری و علما قرار بگیرند و برنامه‌ها نیز در این خصوص نهادینه شود به طور حتم اشتباه و خطا نیز کاهش پیدا می‌کند.


منبع:فارس

 

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: