10 دی 1400 27 جمادی الاول 1443 - 19 : 12
کد خبر : ۲۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
طی مراسم باشکوهی روپوش ضریح مطهر امام حسین (ع) و صندوقچه قبر امام حسن عسگری (ع) در آستانه ولادت امام حسن عسگری (ع) در هتل عباسی اصفهان رونمایی شد .

عقیق:در این مراسم مسؤول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: این روپوش با هنرمندی 14 بانوی اصفهانی از پارچه مخمل جیر سبز رنگ تهیه شده و آیات قرآن کریم و القاب سیدالشهدا (ع) با استفاده از هنرهای ملیله دوزی، گلدوزی و سنگ دوزی بر روی آن نقش بسته است.
ایرانپور اظهارداشت: روپوش ضریح مطهر امام حسین (ع) به سرپرستی حاجیه خانم محزونیه و طی مدت 2 سال در کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان آماده شد و برای ستر آرامگاه مطهر ابا عبدالله الحسین (ع) به کربلا منتقل خواهد شد .
وی ابعاد این روپوش را سه در 6 متر عنوان کرد و افزود: برای تهیه این روپوش 30 متر پارچه مخمل جیر، 5 هزار مثقال ملیله، 300 مثقال شمش طلا و 26کیلو سنگ‌های قیمتی عقیق به کار رفته است.
وی با اشاره به برخی از نقوش طراحی شده در این روپوش گفت: در میانه این روپوش ترنجی بزرگ حدیث معروف «إنّ الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» را با هنر ملیله دوزی منقوش کرده است.
مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: دراین روپوش همچنین پنج سبد گل بزرگ مزین به نام‌های الله، محمد مصطفی(ص)، علی مرتضی(ع)، فاطمه‌الزهرا(س) و حسن مجتبی(ع) طراحی شده است.
وی افزود : با همکاری خیران اصفهانی صندوقچه قبر مطهر امام حسن عسگری (ع)اثری از هنرمندان فارس که از استخوان دنده شتر، عاج فیل و فلز برنج ساخته شده است، در این مراسم رونمایی شد .
 در این مراسم تمبر یاد بود روپوش حرم مطهر امام حسین (ع) نیز رونمایی شد .
 

منبع:قدس

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: