14 فروردين 1401 2 رمضان 1443 - 03 : 02
کد خبر : ۲۱۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
معرفی کتاب. . .
'جستارهایی در مهدویت' در زمینه مهدویت و فرجام ستیزش حق و باطل بحث های مهمی را ارائه کرده و بحث جهانی شدن و حکومت جهانی شدن و حکومت جهانی حضرت مهدی را نیز مورد بررسی قرار داده است.

عقیق: کتاب "جستارهایی در مهدویت" اگرچه کتاب از حجم متوسطی برخوردار است اما مطالب مندرج دارای عمق فراوانی است که بویژه پژوهشگران، طلاب و دانشجویان از آن بخوبی بهره می برند.
این کتاب در 4 فصل با عنوان فصل اول: فلسفة نظری تاریخ و آموزه مهدویّت؛ فصل دوم: مهدویّت و فرجام ستیزش حقّ و باطل؛ فصل سوم: جهانی شدن و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)؛ فصل چهارم: انقلاب و انتظار؛ منابع و مصادر تدوین یافته است.
مؤلف در فصل دوم با عنوان مهدویت و فرجام ستیزش حق و باطل بحث های مهمی را ارائه کرده و دیدگاه های مطرح در این زمینه را به بحث و بررسی گذارده است. از بحث های مهم دیگر کتاب می توان به فصل سوم و بحث جهانی شدن و حکومت جهانی شدن و حکومت جهانی حضرت مهدی اشاره کرد.
در بخشی از این کتاب آمده است:
"
قیام اصلاح طلبانه امام خمینی(ره)، تبلور و نماد انتظار مردم برای ظهور نجات دهنده مستضعفان و ستم پیشگان از دست دنیامداران فاسد بود. امام با تلفیق جندین مولفه مهم به خصوص با تاکید بر وظیفه انقلابی شیعیان در عصر غیبت پیام آور تازه ای از انتظار ظهور امام عصر(ع) بود. امام خمینی(ره) با توجه به جند مولفه اساسی زیر،رهبری قیام اصلاح طلبانه را بر عهده گرفت:
.1
ارائه نظریه ولایت فقیه و بایستگی حکومت برای فقیهان در زمان غیبت امام عصر(عج)
.2
نامشروع شمردن رژیم ها و نظام های سیاسی موجود و لزوم اجرای احکام اسلامی به دست مسلمانان
.3
تبیین معنا و مفهوم صحیح از انتظار
امام می فرمایند: "انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاءالله تهیه شود."
 .4
آگاهی بخشیدن به مردم،در جهت ایجاد آمادگی و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج)"
شایان ذکر است، "جستارهایی در مهدویت" نوشته حجت الاسلام رحیم کارگر ازسوی انتشارات مرکز تخصصی مهدویت روانه بازار نشر شد.


منبع:شبستان
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: