11 ارديبهشت 1401 30 رمضان 1443 - 24 : 11
کد خبر : ۲۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کتاب «امام علی (ع)، جانشین راستین» به قلم محمود حکیمی تا هفته آینده برای مطالعه گروه سنی نوجوان منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

عقیق: محمود حکیمی، نویسنده بیان داشت: آخرین کتابی که به زودی با نگارش بنده به چاپ خواهد رسید، با عنوان «امام علی (ع)، جانشین راستین» نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: کتاب «امام علی (ع)، جانشین راستین» را برای گروه سنی نوجوان نوشته‌ام که در این کتاب به زندگینامه امیرالمؤمنین (ع) از ولادت تا شهادت‌شان و به ویژه به مسئله غدیرخم، پرداخته‌ام.

حکیمی ادامه داد: این کتاب دربردارنده حدود 160 صفحه است و تا هفته آینده نیز از سوی انتشارات «دفتر نشر فرهنگ اسلامی» منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، محمود حکیمی در سال 1323 در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته تعلیم و تربیت به انگلستان رفت و پس از دریافت درجه فوق لیسانس و بازگشت به ایران، به تدریس در مراکز تربیت معلم پرداخت.

حکیمی هم‌اکنون بازنشسته و به کار مورد علاقه خود که همان تحقیق و تألیف در زمینه ادبیات معاصر انقلابی ایران و تاریخ تمدن است، می‌پردازد. وی از روزگار تحصیل به ادبیات فارسی و تاریخ تمدن علاقه داشت و با این گرایش به مطالعه آزاد می‌پرداخت.

محمود حکیمی سال‌ها در مدارس تهران به عنوان معلم زبان انگلیسی کار کرده، و پس از بازگشت از انگلستان به عنوان مدرس تعلیم و تربیت در مراکز تربیت معلم به تدریس اشتغال داشته و اکنون نیز مدتی است، بازنشسته شده و به تحقیق و تألیف می‌پردازد. مطالعه، تحقیق و تالیف و سرودن اشعاری با مضمون ادبیات معاصر و انقلابی ایران و تألیف کتبی پیرامون تاریخ تمدن از کارهای روزمره او است.

از عناوین کتاب‌هایی که تاکنون توسط این نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان منتشر شده است، می‌توان به «مبانی ادبیات کودک و نوجوان»، «همراه با عارفان، عیاران و جوانمردان»، «نگاهی به تاریخ معاصر جهان یا، بحرانهای عصر ما»، «در مدرسه مولانا: سیری در مثنوی معنوی»، «در مدرسه حکیم توس، از ایرانم، از شهر آزادگان، درباره فردوسی، سراینده سرود آزادی»، «در مدرسه پیر نیشابور: نگرشی بر زندگی، آثار و اندیشه‌های فریدالدین عطار نیشابوری»، «در مدرسه اقبال لاهوری (سرو آزادی) درباره زندگانی، آثار و اندیشه‌های محمد اقبال»، «رودخانه خروشان عشق: نگاهی به زندگانی دکتر سیدحسین فاطمی»، «زندگی‌نامه، اندیشه‌ها و مبارزات دکتر محمد مصدق»، «زندگی‌نامه، اندیشه‌ها و مبارزات علی اکبر دهخدا»، «در مدرسه فرمانروای ملک سخن سعدی»، «راه بازرگان»، «در مدرسه ناصرخسرو قبادیانی»، «مبانی ادبیات دینی کودکان و نوجوانان»، «طاغوت در جزیره‌ای دورافتاده»، «داستان‌ها و فرازهایی از زندگانی امام حسین (ع)»، «نقابداران جوان»، «همراه با سیاحان و جهانگردان و مسافران تاریخ» و مجموعه سه جلدی «هزار و یک حکایت تاریخی» اشاره کرد.

 

منبع:فارس

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: