10 ارديبهشت 1401 29 رمضان 1443 - 08 : 18
کد خبر : ۲۱۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
آیت‌الله‌ علوی گرگانی:
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در پیامی به همایش تجلیل از حافظان و فعالان قرآن، گفت: هدف قاریان و حافظان صرفاً حفظ ظاهری قرآن نباشد بلکه توجه به حقیقت قرآن یعنی ولایت امامام معصوم(ع) مهمتر است.

عقیق: آیت‌الله علوی گرگانی، طی پیامی به همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم که متن این پیام که در مراسم تجلیل از حافظان و فعالان ستاد آموزش‌های غیرحضوری قرآن کریم،  گفت:

بسمه تعالی

قال‌الله تعالی «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا».

در روزگاری که مادیات و زرق و برق دنیا چشم‌های بسیاری را کور کرده است و مردمی را به خود مشغول کرده است، توجه به پروردگار و معنویات رمز موفقیت و کسب سعادت حقیقی است و این امر محقق نمی‌شود، مگر آنکه توجه به قرآن و معارف آن در رأس امور زندگی شما عزیزان قرار گیرد.

امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «و اعلموا أن القرآن هو الناصح الذی لا یَغُشُّ و الهادی الذی لا یضلُّ و المحدث الذی لایکذب»؛ یعنی بدانید که این قرآن نصیحت کننده‌ای است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌ کننده‌ای است که گمراه نمی‌کند و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید.

حال که این همایش به پاس احترام و بزرگداشت قرآن و حافظان قرآن برگزار شده است لازم است نکاتی را عرض کنم.

اول: هدف شما صرفاً حفظ ظاهری قرآن نباشد بلکه توجه به معانی و حقیقت قرآن که همان ولایت امامام معصوم(ع) است و ارتباط با آنان است، مهم‌تر از حفظ قرآن است.

دوم: لازم است که حفظ قرآن مقدمه‌ای برای خواندن قرآن در هر روز باشد، چرا که اگر خانه در هر روز مترنم به صوت قرآن شود نورانیتی پیدا خواهد کرد که ملائک آسمان آن را می‌بینند و برای اهل آن خانه استغفار می‌کنند.

سوم: سعی کنید هدف خود را خالص و الهی کنید و مراقب باشید که مشکلات روزگار شما را از قرآن دور نکند تا مشمول این آیه شریفه قرار گیرید که می‌فرماید: «یُثَبِّتُ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الآخِرَةِ»؛ یعنی خداوند ثابت قدم می‌سازد کسانی را که ایمان آورده باشند در زندگی دنیا و در آخرت.

بدانید کسانی که از شما در پیشگاه خداوند مقام بالاتری دارند در عمل به قرآن و ارتباط با امامان(ع) پاک کوشاتر و مخلص‌تر هستند.

 

منبع:شبستان

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: