28 تير 1401 20 ذی الحجه 1443 - 47 : 13
کد خبر : ۱۷۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
زیارت اربعین در روز اربعین حسینی از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.
عقیق: نوای دلنشین زیارت اربعین با صدای سیدعباس میردامادی روز اربعین ساعت 7:30 از رادیو قرآن پخش می شود.

زيارت اربعين امام حسين(ع) يكي از نشانه هاي شيعه است، مرحوم شيخ طوسي در اين باره روايتي را از امام حسن عسكري(ع) نقل كرده اند: "علامت مؤمن(شيعه) پنج چيز است: نماز 51 ركعتي(17 ركعت واجب و 34 ركعت مستحبي و نافله)، زيارت اربعين، انگشتر در دست راست، پيشاني را در سجده بر خاك نهادن و بسم الله الرحمن الرحيم را بلند گفتن." (تهذيب الاحكام، ج 6، ص 52؛ مصباح، كفعمي، ص 648.)

در روز اربعين، جابر بن عبدالله انصاري صحابه گرانقدر پيامبر اكرم(ص) به كربلا آمد و به نقل مرحوم كفعمي اولين زائر قبر مطهر امام حسين(ع) مي باشند. اما اينكه آيا در اين روز حضرت زينب(س) و ساير بازماندگان حادثه غمبار عاشورا، به كربلا بازگشته اند و زيارت كرده اند، محل ترديد و تأمل است و ميان دانشمندان نظر يكساني وجود ندارد.

زيارت اربعين را جناب صفوان از امام صادق(ع) نقل كرده اند و مرحوم شيخ طوسي در مصباح المتهجد(صص 788-790) و مرحوم كفعمي در المصباح (صص 648-650) و ... نقل كرده اند كه در آن معارف بلندي آمده است.

اگرچه اين دعا و زيارت، كوتاه است اما معاني بلندي را القاء مي كند پس در راه ترويج و فرهنگ زيارت ائمه اطهار(ع) كه چون خورشيدي فروزان بر بام قرون به هدايت و بيدارگري مردم و شكوفايي انديشه بشريتند، بايد بيشتر كوشيد و چنان بايد به ستايش آنان سخن گشود كه شايسته آنان است.

علاقمندان می توانند دوشنبه دوم دی ماه برروی امواج رادیویی اف ام ردیف  100 مگاهرتز و AM ردیف 585 کیلوهرتز و یا  با مراجعه به نشانی http://radioquran.ir شنونده این زیارت از شبکه رادیویی قرآن باشند.

منبع:مهر
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: