18 آبان 1400 4 ربیع الثانی 1443 - 56 : 22
کد خبر : ۱۶۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
آیت الله جوادی آملی:
آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق این هفته خود گفت: حقيقت قرآن را درک کردن، باور کردن، مشاهده کردن، با خدا مخاطب بودن و خطاب خدا را شنيدن، اينها پيام امام سجاد(ع) به ماست.
عقیق: آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که این هفته مقارن با شهادت حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد به تشریح ابعادی از شخصیت والای این حضرت پرداختند و فرمودند: امام سجاد(ع) می فرمایند: اگر همه مردم روي زمين از بين بروند و کسي در روي زمين نماند و من تنها باشم، در صورتي که قرآن با من باشد من احساس تنهايي نخواهم کرد.

ایشان افزودند: سرّ این گفته امام سجاد(ع) این است که ایشان باور کردند و به اين مقام رسيدند که خدا، متکلِّم اين کلام است.

ایشان به دعای امام سجاد(ع) در ماه مبارک رمضان اشاره کردند و اذعان داشتند: امام سجاد(ع) در يکي از دعاهايي که مربوط به ماه مبارک رمضان است عرض مي‌کند؛ خدايا! ما مي‌خواهيم درباره قرآن کاري کنیم که از کوه برنمي‌آيد؛ يعني قرآن را خوب بخوانیم، خوب بفهمیم، کاري که از انسان ساخته است و از کوه ساخته نيست.

ایشان تاکید کردند:حقيقت قرآن را درک کردن، باور کردن، مشاهده کردن، با خدا مخاطب بودن و خطاب خدا را شنيدن، اينها پيام امام سجاد(ع) به ماست.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: اگر ما چنين تربيتي از وجود مبارک امام سجاد(ع) به ياد داشته باشيم آنگاه معلوم مي‌شود که ایشان حامل قرآن و عِدل قرآن است، آن‌گاه صحيفه سجاديه آن حضرت را هم در سايه اين معارف قرآني بهتر می توان درک کرد و فهمید.

ایشان افزودند: اين دعاهاي نوراني حضرت که در صحیفه سجادیه می باشد همانند آيات قرآن کريم، جزء جوامع‌الکلام است که برای احياي زندگي مردم بسیار مثمر ثمر بوده و تمدّن‌سازي را به ما ياد مي‌دهد.


منبع:مهر

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: