13 بهمن 1400 1 رجب 1443 - 02 : 23
کد خبر : ۱۵۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
'آیین آنتظار' گلچینی از تکالیف و وظایف الهی است؛ چراکه انتظار بسان دیگر عبادت ها از کیفیت و ابعاد عملی برخوردار است که پیشوایان الهی رعایت دقیقش را وظیفه و تکلیف مردمان در عصر غیبت دانسته اند.
عقیق:اینک نزدیک به دوازده قرن است که از غیبت محنت افزای امام عصر گذشته، و بی تردید این زمان بس دراز تا ظهور آن حضرت ادامه خواهد یافت. به گواهی حضرت رضا داستان ظهور داستان قیامت است از آن روی که هیچ کس جز خداوند هنگام آن را نمی داند و این امر بر اهل آسمان ها و زمین دشوار است و ناگهان فرامی رسد.
بنابراین پی جویی از هنگام ظهور، کاری بی ثمر و به انتظار بودن، وظیفه ما بندگان خواهد بود. مفهوم انتظار، چشم داشت ظهور و خواست قلبی آن است که از شناخت و ایمان به ظهور ناشی می شود و دارای پاداش و ارزش فراوان معنوی است. انتظار بسان دیگر عبادت ها از کیفیت و ابعاد عملی برخوردار است که پیشوایان الهی ما در آثار خود آن را مورد توجه قرار داده و رعایت دقیقش را وظیفه و تکلیف مردمان در عصر غیبت دانسته اند.
"آیین آنتظار" گلچینی از تکالیف و وظایف الهی است که نویسنده برای یادآوری و تذکر خود و خوانندگان فراهم آورده است.
در بخشی از کتاب آمده است:
خداوند عزوجل فرماید: "یا ایها الذین آمنوا اصبروا و رابطوا واتقوا الله لعلکم تفلحون"
"ای کسانی که ایمان آورده اید، صبر کنید و شکیبایی ورزید و حاضریراق باشید و از خدا پروا کنید؛ باشد که رستگار شوید."
حضرت باقر(ع) این آیه را چنین تفسیر فرمود: "اصبروا علی اداء الفرائض و صابروا عدوکم. و رابطوا امامکم المنتظر."
"صبر کنید بر گزاردن احکام شرع و شکیبایی ورزید بر اذیت دشمنانتان. و آماده و حاضر یراق باشید برای امامتان که در انتظار او هستید."
لزوم آمادگی برای یاوری امام عصر(ع) در هنگام ظهور از آن جهت است که حضرتش با قیامی مسلحانه عرصه ی گیتی را از ستم و ستمکاران پاکیزه خواهد ساخت. به همین لحاظ شیعه باید خود را برای آن روز که ناگهان فرا می رسد آماده و مجهز سازد. حضرت صادق(ع) فرماید: "لیعدن احدکم لخروج القائم و لو بسهما."
"باید هر کدام از شما مردم برای خروج قائم چیزی آماده کند؛ گرچه آن یک چیز یک تیر باشد."
کتاب "آیین انتظار" نوشته علی اکبر تلافی در بهای 5هزار ریال و 39 صفحه ازسوی انتشارات نبا در سال 87 روانه بازار نشر شد.

منبع:شبستان
211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: