20 فروردين 1401 8 رمضان 1443 - 22 : 14
کد خبر : ۱۴۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
مولودی خوانی سعید حدادیان، احمد نیکبختیان، احد قدمی، محمد کمیل و محمد حسین حدادیان
یکی ازعلمای سنی به نام نسائی کتابی نوشت در فضل امام علی(ع)، خبر به حاکم رسید او را احضار کرد گفت نسائی تا کتابی در فضل معاویه ننویسی رهایت نمی کنم، زمان گرفت برای نوشتن نسائی یک ماه بعد آمد گفت...
عقیق: به مناسبت میلاد امام هادی مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج احمد نیکبختیان، حاج احد قدمی، حاج محمد کمیل و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سعیدیان را بخوانید؛

*یکی از بزرگ ترین معجزات الهی ماندگاری ولایت علی بن ابیطالب است، زیرا هر انسانی اگر این اندازه در معرض تهمت و بدگویی بود هیچ اثری از او نبود، می نویسند 60 سال بعد از شهادت حضرت، ایشان را در منابر لعن می کردند، ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه می نویسد: معاویه گفت ما از قبل برای علی برنامه داشتیم. اینقدر هجمه زیاد بود.

*یکی ازعلمای سنی به نام نسائی کتابی نوشت در فضل امام علی(ع)، خبر به حاکم رسید او را احضار کرد گفت نسائی تا کتابی در فضل معاویه ننویسی رهایت نمی کنم، زمان گرفت برای نوشتن نسائی یک ماه بعد آمد گفت: در تمام منابع گشتم دیدم پیغمبر غیر از یک کلمه درباره معاویه نگفت، آن هم فرمودند: انشاالله هر چه بخوری سیر نشوی، اینقدر او را با چوب زدند تمام استخوان های او خرد شد و او را دفن کردند.

*به امام صادق گفتند: این نوری که خداوند در قرآن آورده چیست؟ فرمود: این نور ما اهل بیت هستیم، شیعه دیگری نزد آن حضرت آمد پرسید: ذکر که در قرآن آمده چیست؟ حضرت فرمود: ذکر علی بن ابیطالب و اولادش، همان طور که قرآن صامت نازل شد، قرآن ناطق نیز نازل شد.

*از ابن ابی الحدید معتزلی سنی پرسیدند نظرت در مورد علی بن ابیطالب چیست؟ گفت: چه بگویم در مورد آن آقایی که با آن که دشمنان او دوست داشتند ولی نتوانستند اعتراف کنند، از دانشمند مسیحی پرسدند در تاریخ که تحقیق کردی کدام شخصیت برایت ماندگار شد، میگوید: علی بن ابیطالب نسخه ای است که دومی ندارد، ابن ابی الحدید در مقدمه شرح نهج البلاغه 24 روایت می آورد و می گوید آین ها نمی است از فضایل امیرالمومنین، این ها معجزه است.

*شیخ حر عاملی ذکر می کند: خداوند رو می کند به بندگانش که ای بندگان من اگر زر و سیمی داشتید پنهان میکردید ولی من زر و سیم خودم را برای شما نازل کردم، زر و سیم من علی بن ابی الطالب است. کلید قلوب دست خداست، حضرت علی در یکی از جبهه ها خیلی عجیب شمشیر میزد، آنقدر که شمشیر کج می شد حضرت برمی گشت پشت جبهه شمشیر را درست می کرد و بازمی گشت، می گوید سوال بود که برای چه اینقدر پر هیجان وقدرت شمشیر میزند، آیا میخواهد زور خود را به رخ مردم بکشد، به آقا عرض کرد این همه اشتیاق برای چیست؟ آقا فرمود: بخدا فکر نکنید علی چیزی برای خودش می خواهد، علی چون در وادی توحید است به این شکل می جنگد.

*حتی در منابع خودشان یک خط نداریم در مورد آن سه خلیفه که در جنگ ها رشادت کرده باشند، علامه عسکری(ره) می فرمودند: در جنگ احد این ها وقتی حس میکردند ممکن است جنگ را مغلوب شود، فرارکردند به شکلی که بازگشت آنها دو روز طول کشید.


گزارش تصویری
























گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
سلام
عالی بود

خدا به حق علی حاج سعید آقا و محمدحسین عزیز رو برا ما حفظ کنه که انقدر با اخلاص نوکری میکنن..
مهدی
|
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ببخشید این مراسم کجا بود ؟
سلام
|
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ببخشید چرا همه مداحان نشسته می خونن مد جدیده......
بنده
|
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
چرا پيشوني محمد حسين زخمي شده؟؟؟
پاسخ ها
کریم باقری
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
تانفس بود است لطمه زنم سر زینب به سلامت