24 مهر 1400 10 (ربیع الاول 1443 - 22 : 03
کد خبر : ۱۳۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
29 مهرماه
مدیرکل نظارت و ارزشیابی فرهنگی دانشگاه آزاد از برگزاری سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در قم در تاریخ 29 مهرماه جاری خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی در نخستین همایش از سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان سبک زندگی پیامبر(ص) در تالار علامه حلی واحد زاهدان، اظهار داشت: در جامعه کنونی ما بحث از سبک زندگی و آداب اسلامی در عرصه زندگی فردی و اجتماعی از مباحث ضروری است.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی فرهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ارکان اصلی شکل‎دهی هویت اجتماعی یک جامعه، تصریح کرد: باورها، جهان‌بینی، ارزش‌ها و ایدئولوژی، سبک زندگی و تمایزات و تفاوت‌های جوامع مختلف نیز به همین سه مولفه عمده بازگشت می‎کند.

رستمی با بیان اینکه لایه آشکار هویت یک جامعه، سبک زندگی آن است، اذعان داشت: هر جامعه زمانی می‎تواند محصول جهان بینی خود را به دیگران نشان دهد که سبک زندگی‎اش متناسب با باورها و ارزش‌های شکل یافته باشد.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی فرهنگی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه غفلت از مساله سبک زندگی می تواند از خسارت‌های جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد کند، افزود: برگزاری این همایش‎ها ثمره باورهای ما و ثمره ارزش‎ها است و نتیجه آن سبک زندگی است.

وی در ادامه با برشمردن خلقیات و رفتار پیامبر اکرم(ص) یادآور شد: باید این آداب را در جامعه خود تسری بدهیم، مسواک زدن، کارها را از کم شروع کردن و بسیاری از صفات حسنه پیامبر(ص) را در رفتارهای گوناگون و روزانه خود بکار بگیریم و سبک زندگی اسلامی را الگوی خود قرار دهیم و رونق بخشیم.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی فرهنگی دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه نباید راه را گم کنیم به سخنان رهبری در خراسان شمالی درخصوص سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای پیام رهبری در سه بخش ائمه(ع)، پیامبر اعظم (ص) و مشاهیر و سرداران جنگ همایش‎های خود را آغاز کرده و امروز در واحد زاهدان سبک زندگی رسول اکرم(ص) برگزار شد که باعث افتخار این خطه است و قطعا تلاش دانشگاهیان مورد توجه آن حضرت و ائمه واقع خواهد شد.

رستمی از برگزاری سبک زندگی حضرت فاطمه(س) در قم در تاریخ 29 مهرماه خبر داد و یادآور شد: تا سال آینده 32 همایش در این زمینه در سطح کشور برگزار خواهد شد و تا نیمه سال 93 برگزاری همایش سبک زندگی ائمه برنامه‎ریزی شده است.


منبع:ابنا

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: