10 مهر 1401 7 (ربیع الاول 1444 - 35 : 03
کد خبر : ۱۳۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
در دهه اول ماه ذی الحجه خواندن دورکعت نماز سفارش شده است که علاقمندان می توانند همراه با شبکه رادیویی قرآن بعد از نماز مغرب این نماز را ادا کنند.

عقیق: خواندن دو ركعت نماز ما بین مغرب و عشاء در تمام شبهاى دهه اول ذی الحجه  سفارش شده است که در هر ركعت بعد از حمد یك مرتبه توحید و آیه‏ :

وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً وَ قَالَ مُوسَى لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لاَ تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ‏

"و وعده گذاشتیم با موسى سى شب و تمدیدش كردیم‏ده شب دیگر پس تمام شد میقات پروردگارش چهل شب و موسى به برادرش هارون گفت: جانشین من باش در قومم و مصلح باش و به راه مفسده جویان مرو" را بخواند  تا با ثواب حاجیان شریك شود.

شبکه رادیویی قرآن  این نماز را دردهه اول ذی الحجه پس از پخش نماز مغرب  برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز پخش می کند.

به مناسبت  سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع)؛

پخش ویژه برنامه " پیوند آسمانی" از رادیو قرآن

به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین علی (ع) ویژه برنامه "پیوند آسمانی" دوشنبه 15 مهرماه از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.

"پیوند آسمانی" عنوان ویژه برنامه ‌ای است که به همت گروه فرهنگ و اندیشه قرآنی رادیو قرآن در سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) پخش می شود.

این ویژه برنامه علاوه بر بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع)، با توجه به شاخص های این ازدواج مبارک به بررسی اساس و بنیانهای یک ازدواج موفق می پردازد و ویژگی های یک زندگی قرآنی را مورد بررسی قرار می دهد.

حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده در برنامه "پیوند آسمانی" به تبیین مساله ازدواج به عنوان امری الهی با ریشه های قرآنی می پردازد و تشریح ازدواج ساده حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین علی (ع) الگویی برای ازدواج جوانان امروز است.ارائه راهکارهای مفید در جهت تشکیل  یک زندگی سالم و داشتن ازدواجی موفق، بیان معیارهای انتخاب مناسب همسر و شاخصه های قرآنی یک زندگی سعادتمند از جمله اهداف تولید و پخش این برنامه است.

ویژه برنامه "پیوند آسمانی"کاری از گروه فرهنگ و اندیشه قرآنی است که به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه دشتی و کارشناسی حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده و طاهره همیز با اجرای آدینه الهیاری دوشنبه 15 مهرماه ساعت 9:15 به مدت 50 دقیقه برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز ازشبکه رادیویی قرآن تقدیم شنوندگان می شود.

 

منبع:حوزه

211008

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: