21 دی 1400 8 جمادی الثانی 1443 - 52 : 06
کد خبر : ۱۳۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
فهرست کتاب‌های انتخاب شده مجمع ناشران دفاع مقدس برای ارائه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شد که در میان این ۸۰ عنوان کتاب «کالک‌های خاکی»‌،«بابانظر»،‌ «دا»،‌ «خاک‌های نرم کوشک»،‌«ضد»،‌«شاه بی‌شین» و... به چشم می‌خورد.
عقیق: مجمع ناشران انقلاب اسلامی سرانجام پس از بررسی‌های فراوان فهرست 80 عنوانی کتاب‌های انتخابی در حوزه دفاع مقدس را برای ارسال به شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت اعلام کرد.

این فهرست اگر‌چه اندکی با تأخیر نهایی شد و به محموله 1600 عنوانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی که به آلمان ارسال شد،‌ نرسید،‌ اما به زودی با حمایت این موسسه توسط مجمع به آلمان فرستاده شده تا در غرفه ایران به نمایش گذاشته شود.
 
در میان این 80 عنوان کتاب آثاری چون «بابانظر»،‌ «دا»،‌ «کالک‌های خاکی»،‌ «برای تاریخ می‌گویم»،‌ «‌پایی که جا ماند»،‌ «کوچه نقاش‌ها»،‌ «دایرة‌المعارف دفاع مقدس»،‌ «هنر مقاومت»،‌ «حماسه الوند»،‌ «حکایت زمستان»،‌ «خاک‌های نرم کوشک»،‌ «اطلس جنگ ایران و عراق‌»، «وصیت‌نامه شهدا»،‌ «سرباز سال‌های ابری‌»، « مهتاب خین»،‌ «مرگ از من فرار می‌کند:‌ کتاب مصطفی چمران»،‌ «جبهه فکه»،‌ «ضد»،‌ «شاه بی شین»، به چشم می‌خورد.
 
مجمع ناشران انقلاب اسلامی در تلاش است تا در طی حضور در نمایشگاه فرانکفورت زمینه‌هایی برای انتشار این کتاب‌ها به زبان‌های دیگر و عرضه جهانی آن‌ها را فراهم کند. البته پیش از این برخی کتاب‌های دفاع مقدس به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده‌اند که از مهمترین آن‌ها می توان به «دا» اشاره کرد که اخیراً‌ ترجمه انگلیسی آن در آمریکا به پایان رسید.

منبع: رجا نیوز
212009
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: