19 فروردين 1401 7 رمضان 1443 - 16 : 23
کد خبر : ۱۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
مراسم سنتي نقاره نوازي در روز ميلاد با سعادت حضرت رضا(ع) به صورت زنده از شبكه هاي سيما پخش خواهد شد.
 عقیق: مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي با اعلام اين خبر اظهار داشت: آئين سنتي نقاره نوازي در روز ميلاد با سعادت حضرت رضا(ع) به صورت ويژه و با حضور زائران و مجاوران در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي برگزار خواهد شد.

حسين يوسفي افزود: با هماهنگي به عمل آمده، اين برنامه به صورت زنده و مستقيم از شبكه هاي داخلي و برون مرزي سيما پخش مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه نقاره زني، ديرزماني است كه در بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) به صورت رسم و آييني هميشگي درآمده و روح و جان زائران و مجاوران آن حضرت را مي نوازد، اظهار داشت: در شبهاي ميلاد ائمه معصومين(ع) و بزرگداشت مناسبت‌هاي مذهبي مانند عيدهاي بزرگ قربان، فطر و غدير و همچنين در زمان تحويل سال شمسي و آغاز نوروز نيز نقاره نواخته مي شود.

يوسفي ادامه داد: در ماه مبارك رمضان هم يك نوبت در 2 ساعت مانده به سحر و بعد از اتمام مناجات موذنان، به مدت نيم ساعت نقاره سحر و يك ربع قبل از غروب آفتاب، نقاره افطار نواخته مي شود.

مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي گفت: اما در ايام محرم و صفر كه روزهاي سوگواري شيعيان است، به منظور احترام به آيين سوگواري هيچ نوايي از نقارخانه به گوش نمي‌رسد.

شايان ذكر است، نقارخانه صحن انقلاب اسلامي با قدمتي حدود 400 سال و وزن تقريبي 7 هزار تن است كه ورودي هاي آن در زير گنبد الله وردي خان و سقاخانه واقع شده است.

منبع:حج
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: