25 تير 1401 17 ذی الحجه 1443 - 26 : 00
کد خبر : ۱۲۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
ماه ذی‌القعده، ماه امام رضا(ع) است، بنابراین بزرگترین سعادت برای زائران توفیق زیارت حرم این امام بزرگوار است.
عقیق: «سیداحمد علم‌الهدی»، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، با تبریک دهه‌ی مبارک کرامت و ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، اظهار کرد: ماه ذی‌القعده، ماه امام رضا(ع) است، بنابراین بزرگترین سعادت برای زائران توفیق زیارت حرم این امام بزرگوار است. 

وی با اشاره به این‌که به برکت انقلاب اسلامی همه‌ی امکانات و تجهیزات در این عتبه مقدس، در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفته است، افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسعه‌ی این عتبه‌ی مقدس است و زمانی در رژیم ستم‌شاهی از موقوفات این مکان مقدس، استفاده شخصی می‌شد. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در سال‌های حکومت رژیم شاهنشاهی دختر شاه ملعون باخت قماربازی‌اش را از نذورات مردم و از موقوفات حرم مطهر می‌پرداخت، خاطرنشان کرد: امروز حرم مطهر رضوی از دانشگاهی با عظمت، کتابخانه‌ای بی‌نظیر و دستگاه پژوهشی بی‌مانند در سطح کشور و منطقه برخوردار است و این‌ها از افتخارات انقلاب اسلامی و مدیریت این مکان مقدس است. 

امام‌جمعه‌ی مشهد خاطر نشان کرد: حوزه‌ی عظیم حرم مطهر رضوی و توسعه‌ی منابع اقتصادی معلول مدیریت یک عالم دینی است. بنابراین تا زمانی که این نیروهای عزیز مشغول به خدمت در این بارگاه هستند، باید قدردانی و تشکر کرد. 

وی ادامه داد: بنده نیز از خدمات صادقانه آیت‌الله «واعظ طبسی»، این عالم ربانی با ۳۰ سابقه خدمت و دیگر خدمت‌کاران و کارگزاران این مکان مقدس تشکر و قدردانی می‌کنم. 

از حیله‌ی دشمن غافل نشویم 
وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تحولات منطقه، گفت: دلواپسی مردم از حیله‌های دشمن است. نگرانی از این است که با کم‌رنگ شدن استکبارستیزی، زمینه‌ی تسلط و دخالت دشمنان در کشور فراهم شود. 

علم‌الهدی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و تنفیذ حکم رییس‌جمهور توسط مقام معظم رهبری و تعامل مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور، گفت: بنابراین دولت باید با استکبارستیزی در کنار ملت باشد. 

علم‌الهدی با اشاره به حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر، تصریح کرد: دو روز پیش مصادف با سالروز حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر، توطئه‌ی شیطانی آمریکا بود که در مقام عداوت و دشمنی با اسلام نه با عرب و نه تنها با مسلمانان، بلکه دشمنی آشکار با حضرت محمد(ص) بود و در صدد ایجاد حادثه‌ای ساختگی برآمد تا نمایشگاهی در برابر اسلام‌گرایی ایجاد کند. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که جبهه‌ی استکبار خواهان نمایش اسلام به عنوان دین خشونت و آدم‌کشی است، افزود: این حادثه و بلوا آنقدر احمقانه بود که هواپیماهای آمریکایی که مسیر هوایی‌شان غیر نیویورک بود، ماموریت یافته بودند که با پنتاگون و ساختمان سازمان تجارت جهانی، برخورد کنند. 

وی با اشاره به این‌که ۱۲۰۰ کارمند یهودی در ۱۱ سپتامبر بر سر کار حاضر نشده بودند، نشان از توطئه‌ی آمریکایی این حادثه دارد، خاطرنشان کرد: آمریکا گروه القاعده را که دست‌ساز خودش است، مسوول این حادثه اعلام کرد، زیرا هر زمانی که آمریکا می‌خواهد این گروه را به کشتن مسلمانان وادار می‌کند و در مواقعی نیز به بهانه‌ی سرکوب القاعده مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کند. 

امام‌جمعه‌ی مشهد یادآور شد: در تحولات سوریه نیز عاملان آمریکایی و فرانسوی سبب کشتار مردم بی‌گناه این کشور شده‌اند، این دشمنان قابل سازش و تحمل نیستند و به هیچ وجه نباید در صدد برقراری ارتباط با جبهه استکبار برآمد.


منبع: الف
212009
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: