05 بهمن 1401 4 رجب 1444 - 37 : 10
کد خبر : ۱۲۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
مجمع جهانی اهل بیت (ع)
مجمع جهانی اهل بیت (ع) در واکنش به اهانت سیاستمدار افراطی سوئدی به قرآن کریم بیانیه ای صادر کرد

عقیق: مجمع جهانی اهل بیت (ع) در واکنش به اهانت سیاستمدار افراطی سوئدی به قرآن کریم بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به این شرح است:

 

بسمه تعالی

اقدام مذبوحانه اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید، کتاب آسمانی بالغ بر یک میلیارد مسلمان جهان موجبات انزجار و خشم و عصیان پیروان آخرین دین الهی یعنی اسلام مبین و قرآن کریم را فراهم ساخت. متأسفانه برای چندمین بار این حرکت غیرمنطقی و ضدحقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت.

این اقدام توهین آمیز در پی حرکت بی شرمانه اخیر آن نشریه بدنام و مزدور فرانسوی در توهین به ساحت ولی امر مسلمین جهان و مرجعیت عالی شیعه که حاکی از استیصال استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار بین المللی در مقابله با اسلام و مسلمانان جهان است.

غرب مدعی احترام به حقوق بشر به بهانه آزادی بیان و با روحیه خود برتربینی اهانت به مقدسات و ارزش‌های دینی دیگران بخصوص مسلمانان را مجاز می‌داند. این حرکت نفرت انگیز در راستای سابقه سیاه توهین و اهانت به مسلمانان ناشی از فکر و رویکرد پلید آنان در زدودن ارزش‌ها و معیارهای اخلاقی و معنوی و حقوقی بشریت قرار داردکه از سوی استکبار جهانخوار و صهیونیسم بین المللی جنایتکار مورد حمایت و تحریک می‌شود.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) این اقدام موهن را شدیداً محکوم می‌نماید و آن را در جهت ترویج اسلام ستیزی، اشاعه تنفر و تفرقه بین جوامع و انسان‌ها تلقی می‌کند.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) مستمسک قرار دادن مفهوم والای آزادی بیان برای اقدام‌های ضدفرهنگی و هتک حرمت مقدسات و ارزش‌های پیروان ادیان منجمله مسلمانان، کرامت انسانی و ارزش‌های والای اخلاقی و مذهبی دیگر کشورها و ملت‌های جهان تقبیح می‌کند و به مسئولان کشور سوئد هشدار می‌دهد مانع از بروز و استمرار چنین جریانات ضدفرهنگی و غیر انسانی شده و به وظیفه خود در مقابله با حرکات ضدانسانی و نفرت پراکنی نژادپرستانه شود.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) از جمیع آزادی خواهان و مردم آگاه و با وجدان جهان می‌خواهد با اقدامات توهین آمیز به مقدسات دینی دیگران و نیز به جریانات اسلام ستیزی و اسلام هراسی جاهلانه به عنوان مظهر آزادی بیان –که متأسفانه در بسیاری از کشورهای اروپایی امری عادی تلقی می‌شود – مقابله نموده و بر ضرورت برخورد قاطع با سوءاستفاده از ارزش آزادی بیان تأکید نمایند و تا حصول این مطالبه برحق آرام ننشینند.

مسئولان دولتی و حکومتی کشورهای مختلف جهان و علمای ادیان و مذاهب مختلف وظیفه دارند به مسئولیت خطیر خویش در ممانعت از هرگونه اقدام توهین آمیز به دیگران، توسعه و تقویت زمینه‌های همزیستی مسالمت آمیز، احترام به حقوق دیگران، عدم توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی دیگران، ترویج معنویت و احترام به مفاهیم دینی و اخلاقیات و انسانیت در جوامع بشری واقف گشته و نسبت به تحقق آن اهتمام بورزند.

مجمع جهانی اهل بیت (ع)

بهمن ۱۴۰۱

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: