10 بهمن 1400 27 جمادی الثانی 1443 - 48 : 21
کد خبر : ۱۱۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
درویشی سخنرانی کرد و عبدالرضا هلالی، وحید یوسفی، امیر تاجری و سید محمد ترکان مداحی
بعضی ها حرف بی ربط می زنند که هیئت را قبل محرم تعطیل کنید تا سینه زنها استراحت کنند، یک زمانی می بینی به خواب غفلت رفتی یک رفیق داشتیم به سفری کاری دوماهه رفت کیش، از وقتی برگشت دیگر پای هیئت آمدن نداشت...

عقیق: مراسم عزاداری هیت الرضا (ع) به مناسبت سالروز تخریب حرم ائمه بقیع جمعه شب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار عقیق در این مراسم حجت الاسلام درویشی با موضوع وهابیت سخنرانی کرد و در ادامه عبدالرضا هلالی، وحید یوسفی،  امیر تاجری و سید محمد ترکان به مداحی پرداختند.

گزیده ای از صحبت های حجت الاسلام درویشی را مرور می کنیم :

*اهل سنت «صحیح بخاری» را بعد از قرآن با ارزش ترین کتاب می دانند. خودم پنجاه مورد توهین به پیامبر در این کتاب پیدا کردم. در یک مورد نقل شده که: موقعی به پیغمبر وحی نازل نشد به همین خاطر او تصمیم گرفت خودکشی کند و دیگر توهین ها مثل تهمت هذیان گویی پیغمبر در وقت فوت ایشان.

*در صفحه 193 این کتاب از پسر خلیفه دوم نقل شده پیغمبر فرمود این سرزمین شام و یمن را مبارک کن و برکت بده. یکی از اصحاب گفت سرزمین نجد (حجاز) را دعا نمی کنی؟ حضرت فرمود در سرزمین نجد فتنه های عجیب به وجود می آید و شاخ شیطان از سرزمین نجد ظهور می کند. سرزمین نجد زادگاه محمد بن عبد الوهاب رئیس فرقه وهابیت است. (صحبت رسول الله تحقق پیوسته) اولین بی آبرویی محمد بن عبد الوهاب این است که پدرش بر علیه او صحبت کرده و گفته این عقائد پسرم کفر است و سمت او نروید. همچنین برادش فردی به نام سلیمان کتابی بر علیه او نوشت.

* از وحشی گری وهابیت این است که وقتی به طائف حمله کردند، سر بچه شیرخواره را در دست مادرش می بریدند. (همین کار را هم الآن در سوریه انجام می دهند) این ها خون ابوسفیان در وجودشان دارند.

* وهابیت قبل از تخریب بقیع در ایام عید غدیر به کربلا حمله می کند و در آنجا سه هزار شیعه را سر می برند بعد از آن به نجف حمله می کنند اما شکست می خورند. 2 بار برای تخریب بارگاه امیرالمومنین به نجف حمله کردند اما نتوانستند. بعد از آن به مکه و مدینه حمله می کنند و کار را به جایی می رسانند که یکی از مفتی های اهل سنت به آنها می گوید چقدر بی حیا هستید که خانه حضرت خدیجه محبوبه پیامبر را خراب کردید.

* وهابیت ساختن گنبد و بارگاه و زیارت ائمه را حرام می دانند. با این حال وقتی ابن تیمیه بزرگ وهابیت مرد، در تاریخ ثبت شده 50 هزار نفر دور جنازه او جمع شدند. آیا این کار برای آنها حرام نیست؟ 

* قرآن می گوید وقتی به در خانه خدا می آیی با وسیله بیا. 300 سال آدم گریه کرد اما در آخر به او گفتند با این پنج اسم خدا را قسم بده.

* وهابیت می گویند چرا ضریح و بارگاه ائمه را می بوسید، این کار شرک است. ما به خاطر طلا و نقره نمی بوسیم به خاطر وجود مبارک ائمه است که ضریح را می بوسیم. وقتی یعقوب به یوسف نامه نوشت یوسف نامه را بوسید اگر بوسیدن شرک است اول مشرک عالم حضرت یوسف پیامبر است.

حجت الاسلام درویشی در آخر با ذکر مصیبت ابا عبدالله سخنرانی را پایان داد.

در ادامه مجلس با مداحی و سینه زنی رضا هلالی، وحید یوسفی، امیر تاجری و سید محمد ترکان ادامه یافت و در ادامه هلالی با خواندن ابیاتی درباره حمله به حرم حضرت رقیه و بیان نکاتی مجلس را به پایان رسانید که اشعار و سخنان رضا هلالی را می خوانید.


بماند اینکه چه خمپاره ها آمده است

ولی به حرمت او در حرم نیافتاده

گذار پوست به دباخ خانه می افتد

هنوز کار به دست عجم نیافتاده

اگرچه عشق هنوزازسرم نیافتاده

ولی مسیرمن و اوبه هم نیافتاده

به خواب سخت فرورفته پای همت من

وگرنه اسم کسی نیست از قلم نیافتاده

به غیرکارندارم به خویش میگویم

چرا هنوز به آبرویت خم نیافتاده

بقیع شاهد زنده شبیه سامرا

که اتفاق از این دست کم نیافتاده

بمانداینکه به آن قوم رحم کرده حسین

هنوزسفره ی شاه از کرم نیافتاده

اگرچه پرچم عباس روی گنبد رفت

سه ساله خواست بگوید علم نیافتاده

سه ساله خواست بگوید که دخترعلی است

هنوز قیمت تیغ دو دم نیافتاده


*بعضی ها حرف بی ربط می زنند که هیئت را تعطیل کنید قبل محرم تا سینه زنان استراحت کنند، یک زمانی می بینی به خواب غفلت رفتی یک رفیق داشتیم به سفری کاری دوماهه رفت کیش، از وقتی برگشت دیگر پای هیئت آمدن ندارد، جلسه هفتگی برکت خودش را دارد.

*آن اول ها که هیئت را تازه راه انداخته بودیم ایام شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها یک دهه روضه میگرفتیم منزل شهدا، یکبار رفتیم منزل یکی از شهدا گفتیم امسال می خواهیم مراسم را اینجا بگیریم گفتند که پارسال که گرفتید سقف طبقه پایین ترک برداشت، ماماندیم که کجا هیئت بگیریم جا نداشتیم، بعد از دو روز خود پدر شهید به دنبال ما آمد که مادر شهید خواب حضرت رقیه سلام الله علیها را دیده که فرمودند: چرا نگذاشتی اینها که میخواستند برای من روضه بخوانند بیایند. 


 



گزارش: حسین اجاقی


گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
من با نفس آقا رضا امام حسينى شدم. خدا بركت به وجودش داده كه انسان ساز باشه با نفس حسينيش.آرزومند بهترين ها براى ايشون و همه ذاكرين أبى عبدالله و شما عقيقى ها هستم
ناشناس
|
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
به به