09 آبان 1400 25 (ربیع الاول 1443 - 00 : 01
کد خبر : ۱۱۵۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» حاصل پژوهش‌های علی کورانی محقق شهیر حوزه فرهنگ مهدویت است که توسط انتشارات جمکران، به زیر چاپ رفت.

عقیق: در سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر ارواحنافداه «فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی» (عج) به زیر چاپ رفت.

استاد على کورانى عاملى، روحانی شیعه اهل لبنان و پژوهشگر تاریخ اسلام و مهدویت، متولد ۱۹۴۴میلادی و اهل جبل عامل (جنوب لبنان) است. او به تشویق «آیت‌الله سید عبدالحسین شرف‌الدین» دروس حوزوى را آغاز کرد و در سال ۱۹۵۸م، به نجف اشرف هجرت کرد و پس از طی مقدمات و سطح، در درس خارج «آیت‌الله خوئى» و «شهید سیدمحمدباقر صدر» حاضر شد.

وی پس از آن، آثار و خدمات متنوعی در فرهنگ شیعی ارائه داده است که یکی از آن‌ها کتاب «فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» است. این کتاب ابتدا به زبان عربی و در لبنان به چاپ رسید. سپس به قلم حسین نائینی و تحت اشراف مولف به فارسی ترجمه و تکمیل شد.

«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» شامل ۴۰ فصل بوده و دسته بندی کاربردی و منظمی دارد. به نحوی که می‌تواند برای محققان و مشتاقان در موضوعات آخرالزمانی و موعودشناسی، بسیار کارآمد باشد.

نویسنده به ابعاد و موضوعات جدیدی در ارتباط با مهدویت و موعود به صورت جداگانه پرداخته و مثلا یک فصل را به نقش عراق در آخرالزمان و یک فصل را به موضوع شام و احادیث و مطالب مرتبط با آن پرداخته است. این کتاب بر مبنای احادیث شیعی بود و از احادیث اهل سنت به عنوان مؤید و مکمل مباحث استفاده شده است.

«فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عج» به قلم استاد علی کورانی و ترجمه حسین نائینی در ۱۲۶۲ صفحه در انتشارات جمکران تجدید چاپ شد.

 

منبع:فارس

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: