04 اسفند 1400 22 رجب 1443 - 51 : 02
کد خبر : ۱۱۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
محرم امسال بیش از ۱۵۰۰ هیأت از طریق موسسه رسانه‌ای عقیق به پیام‌رسان داخلی روبیکا پیوستند و پخش زنده مجالس خود را از این طریق انجام دادند.

عقیق:رضا صیادی، مدیرمسئول عقیق با اعلام این خبر گفت: خدمات آنلاین محرم امسال از طریق اینترنت کاملا رایگان بود و به همین دلیل مورد استقبال چشمگیر هیأت‌ها قرار گرفت. به لطف سیدالشهدا علیه السلام، در دهه اول محرم بیش از ۱۵ میلیون بازدید آنلاین از ویدئوهای پخش زنده مجالس صورت گرفت.

صیادی ادامه داد: پس از پایان هر برنامه، ویدئوی پخش زنده هیأت‌ها در کانال‌های روبیکا باقی می‌ماند، مجموعه این ویدئوها در دهه اول محرم بیش از ۳۰ میلیون بازدید داشت. بیشترین استقبال به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و خوزستان بود.

وی درباره ادامه این فعالیت گفت: هیأت‌ها از این موضوع به شدت استقبال کردند. به همین دلیل تصمیم بر این شد، این پویش در تعامل مشترک با روبیکا، همراه اول و عقیق ادامه پیدا کند تا هیأت‌ها بتوانند به صورت مستمر از این امکان بهره‌مند شودند. به زودی توسط عقیق پنل اختصاصی برای هیأت‌ها در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند پخش زنده خود را برنامه ریزی کرده و به اعضا خود از طریق پیامک یا نوتیف اطلاع رسانی کنند.

مدیر مسئول عقیق درباره دیگر فعالیت‌های عقیق در دهه اول محرم امسال گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهم این دهه، پخش برنامه زنده «باب‌القبله» بود که هر شب از ساعت ۰ تا ۲ بامداد به صورت زنده از صفحه عقیق در روبیکا و اینستاگرام پخش می‌شد.

یکی از اصلی‌ترین رویکردهای این برنامه، اطلاع‌رسانی فعالیت هیأت‌های سراسر کشور بود. با توجه به اینکه امسال ویروس کرونا، نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود باب‌القبله تلاش کرد رسانه‌ای باشد برای هیأت‌هایی که با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردند مجالس حسینی باشکوه و عظمت بیشتر برگزار شود. این برنامه با اجرا و کارگردانی مصطفی امامی و سردبیری مهدی ملک پور تولید شد و شب‌ها بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت زنده به تماشای آن می‌نشستند که آمار بسیار بالایی برای یک برنامه اینترنتی مذهبی محسوب می‌شود.

صیادی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد ساخت این برنامه را به عنوان مجله هفتگی هیأت ادامه دهیم.

وی درباره دیگر فعالیت‌های عقیق گفت: اپلیکیشن «رادیو عقیق» نیز امسال با استقبال بالای مخاطبان همراه بود و بیش از ۲ میلیون بازدید از طریق وب سایت و اپلیکیشن به دست آورد. از طریق این سامانه، ۵ هزار فایل صوتی فقط برای دهه اول محرم امسال منتشر شد.

مدیرمسئول عقیق ادامه داد: تیم خبری عقیق نیز به پوشش مستمر اخبار مجالس شاخص سراسر کشور پرداخت و در این مدت بیش از ۲ هزار محتوای اختصاصی اعم از خبر، گزارش تصویری و ویدئو از مجالس سراسر کشور تولید و منتشر شد.

صیادی افزود: امسال بیش از ۶ هزار کتیبه نیز به صورت رایگان از طریق سامانه «عقیق شاپ» با نقش «این خانه عزدار حسین است» به مردم اهدا شد. بودجه این طرح از طریق سازمان اوقاف و امور خیریه تامین شد که با استقبال بسیار بالای مردم روبرو شد. بخشی از این کتیبه‌ها ارسال شده و بخش دیگر تا چند روز آینده به دست مردم می‌رسد تا در دو ماه محرم و صفر زینت بخش منازلشان باشد.

او در پایان ضمن تشکر از همه همکارانش در عقیق گفت: همه همکاران من در مجموعه عقیق، خودشان را خادم هیأت‌های سیدالشهدا می‌دانند و شعارشان «نوکری ارباب در فضای مجازی» است. این توفیقات مرهون زحمات بی‌دریغ همکارانم در موسسه عقیق است که به عشق سیدالشهدا در این ایام به صورت شبانه‌روزی کار کردند. امیدوارم به لطف امام حسین بتوانیم خادمان خوبی برای مکتب اهل بیت باشیم.

گزارش خطا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: