24 شهريور 1401 19 صفر 1444 - 50 : 13
کد خبر : ۱۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
ه مناسبت میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج، امام رضا (ع) و كریمه‌ی اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س)، و همزمان با دهه‌ی كرامت، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ایران و ۷۳ كشور جهان برگزار می‌شود.
عقیق:همزمان با دهه‌ی كرامت، یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از ۱۶ تا ۲۶ شهریور ۹۲ در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و پژوهشی برگزار می‌شود.

برنامه های پژوهشی این جشنواره شامل برگزاری نشست‌های مختلف در خصوص فضایل و سیره زندگی امام رضا(ع) است كه در استان‌های فارس، قم، زنجان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، مركزی، همدان، كرمانشاه و خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

برنامه‌های هنری جشنواره نیز شامل جشنواره عكس رضوی، مدیحه سرایی و چاووشی خوانی، جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای سنتی، نمایشهای كوتاه زائر، نقاشی خط و خط نگاره‌های رضوی، هنرهای تجسمی رضوی، نمایشنامه نویسی رضوی و بازی‌نامه نویسی رضوی، نمایشهای آئینی در فرهنگ رضوی، تئاتر كودك و نوجوان رضوی، خوشنویسی رضوی و یادمان شهری رضوی است كه در چند استان كشور برگزار می شود.

این جشنواره بخش مطبوعات و دیجیتال را نیز در برنامه های خود خواهد داشت كه در قالب جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الكترونیك و رسانه‌های بر خط رضوی، در استان‌های گیلان و تهران برگزار خواهد شد.

بخش بین الملل یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همكاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعة المصطفی العالمیه در ۷۳ كشور جهان از جمله آمریكا، اتریش، روسیه، اسپانیا، شیلی و ... برگزار می‌شود.

علاقمندان به ثبت نام در كلیه برنامه‌ها و موضوعات جشنواره می‌توانند به سایت اینترنتی http://www.shamstoos.ir مراجعه نمایند.

منبع: تقریب
211008
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: