رییس سازمان حج و زیارت خدمت رسانی و خادمی حجاج و زائران اهل بیت (ع) را توفیق بزرگی دانست و تاکید کرد: افتخار خادمی حجاج شغل محسوب نمیشود بلکه فرصتی بی نظیری است که توفیق آن از سوی خداوند متعال مهیا شده و همه باید قدردان آن با تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات در راستای رضایت زائران باشیم.
وی اضافه کرد: سازمان حج و زیارت در اجرا به عنوان وکیل زائران و حجاج محسوب میشود بنابراین باید حتی در خدمات ارائه شده از سوی دستگاههای همکار نظارت و اهتمام کافی برای خدمات رسانی مطلوب را داشته باشد.
وی با بیان اینکه کار ثبت نام از حجاج حج تمتع ۹۸ از روز جمعه دهم اسفند ماه آغاز میشود، گفت: تلاشهای فراوانی برای مدیریت قیمت حج ۱۴۴۰ انجام گرفت و خوشبختانه این زحمات با حمایت ریاست محترم جمهوری و معاون محترم اول رئیس جمهور و ریاست شورای عالی حج و زیارت و اعمال سیاستهای انقباضی با حمایت نماینده محترم، ولی فقیه در امور حج و زیارت و همراهی همگان به بار نشست تا حج آینده را ان شاء الله با قیمت مناسبی برگزار کنیم.
رشیدیان در خصوص نام نویسی از متقاضیان حج تمتع ۹۸ توضیح داد: از روز دهم اسفند ماه دارندگان فیشهای ثبت نامی تا روز ۳۰ بهمن ماه ۸۵ فرصت دارند تا نام نویسی برای اعزام به حج آینده را به مدت پنج روز انجام دهند که بعد از آن اولویت بعدی تا ۱۵ اسفندماه ۸۵ تا مرحله تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد.
رییس سازمان حج و زیارت در ادامه به موضوع عتبات و به ویژه سفرهای نوروزی عتبات اشاره کرد و افزود: در سازمان حج و زیارت، شرکت شمسا و دفاتر و شرکتهای استانی همه تلاش میکنیم که زمینه و ظرفیت زیارت عتبات را برای همه مردم مشتاق فراهم آوریم یعنی همه قشرهایی که تمایل به زیارت عتبات دارند، بتوانند به این سفر عزیمت کنند.
رشیدیان توضیح داد: ما خود را خادم حجاج و زوار میدانیم و بعد از رضایت خداوند رضایت حجاج و زوار برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ تمامی دست اندرکاران سازمان حج و زیارت، شمسا و فعالان فرهنگی و اجرایی باید در جهت کسب رضایت حجاج و زائران عزیز اهتمام داشته و گامهای عملی و اجرایی بردارند.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بنا داریم بستههای سفر به عتبات عالیات را به گونهای طراحی و اجرا کنیم که همه سلائق و گروههای قیمتی در آن دیده شود و همه آحاد جامعه بتوانند از این سفر معنوی بهره کافی را ببرند.
منبع: