30 آبان 1400 16 ربیع الثانی 1443 - 02 : 07
کد خبر : ۱۰۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
عضو خبرگان رهبری:
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی تفاوتی و عدم جدیت در مقابله با معضلات فرهنگی، هویت جامعه را به مخاطره می اندازد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفت وگویی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حفظ فضای انقلابی و دینی جامعه می طلبد که ما نسبت به آسیب ها و مفاسد و معضلات فرهنگی و اخلاقی به شدت حساس باشیم و برای رفع و کاهش آن ها با برنامه و دغدغه مندی عمل کنیم.

وی افزود: حقیقتاً ما دل پر خونی داریم در قبال مسایل فرهنگی و روی صحبتمان با مسئولان و دولتمردان هم این است که باید دغدغه لازم را نسبت به این قضایا داشته باشند و کاری کنند که احکام اسلام به خصوص در رابطه با مساله عفاف و حجاب در جامعه رعایت شود.

استاد اخلاق حوزه همچنین با بیان این که دغدغه و نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی باید از سوی همه مسئولان و متولیان ، جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید بفهمند که اگر در جامعه به عنوان مثال لاابالی گری و بی عفتی رایج شد فرزندان خود آن ها نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و چه بسا در این سیل نابود شوند.

وی گفت: واقعاً جای تاسف است که می بینیم برخی از مسئولان درد دین ندارند، چرا که اگر درد دین مطرح باشد باید دغدغه مندانه حرف زده و عمل کنند و برای مشکلات فکری بکنند، نه این که با بی تفاوتی و کم تفاوتی از کنار آن ها بگذرند.

عضو خبرگان رهبری همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که با وجود مشکلات فرهنگی و اقتصادی ، نباید از بیان و تشریح دستاوردهای انقلاب در عرصه های گوناگون غافل شویم، ابراز داشت: واقعیت آن است که ما در دوران پیش از انقلاب در مقابل دشمنان و بیگانگان ، ذلیل بوده و از خود استقلال عمل نداشتیم ، اما به برکت انقلاب و راه امام و شهدا، مستقل و عزیز شدیم و امروز با عزت نفس بالایی در دنیا حرفمان را می زنیم.

وی افزود: پیش از انقلاب، ما در برابر دشمن ضربه پذیر بودیم اما الان ما ضربه می زنیم و همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند اگر آمریکا با ما در بیفتد، این ما هستیم که به او سیلی می زنیم

حجت الاسلام و المسلمین توکل بیان داشت: از سوی دیگر پیام انسان ساز اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) به برکت انقلاب اسلامی ایران بیش از پیش در دنیا مطرح شد و دیگر مثل گذشته این مباحث مهجور نیست و باید این ها را برای آحاد مردم به خصوص نسل جوان به خوبی تبیین و تشریح کرد.

وی گفت: همچنین کشور در عرصه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی و غیره رشد و پیشرفت چشمگیری داشته و آمار بیانگر این موفقیت ها در این عرصه هاست و این ها نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید در سطح رسانه ها و نیز فضای مجازی گفته شود.


                                                                                       

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: