25 آبان 1400 11 ربیع الثانی 1443 - 11 : 19
کد خبر : ۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
در آخرين سفري که شهيد "حسن شحاته" به ايران آمده بود،‌ در قم با او ديدار و گفتگو کرد. وقتي فهميدم که تصميم دارد به مصر باز گردد، تلاش کردم او را از اين کار منصرف کنم.
عقیق: "عصام العماد" استاد دانشگاه امام خميني قزوين که يمني تبار است و درگذشته پيرو مذهب وهابيت بوده،‌ طي اظهاراتي ماجراي گفتگوي خود با شهيد "حسن شحاته" را بيان کرد.

"عصام العماد" در اين باره گفت:‌ در آخرين سفري که شهيد "حسن شحاته" به ايران آمده بود،‌ در قم با او ديدار و گفتگو کرد. وقتي فهميدم که تصميم دارد به مصر باز گردد، تلاش کردم او را از اين کار منصرف کنم.

اين استاد يمني تبار افزود: من به شهيد شحاته گفتم "اگر برگردي جانت در خطر است و چون شيعه شده اي احتمال دارد تو را بکشند." او پاسخ داد "بالاخره همه ما بايد از دنيا برويم و بميريم،‌ پس چه بهتر است که بخاطر شيعه شدن و در اين مسير کشته شوم و به شهادت برسم".

گفتني است سلفي هاي وهابي مصر در روز 15 شعبان، همزمان با ميلاد مبارک امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف به منزل شخصي شهيد "حسن شحاته" در مصر حمله کرده و پس از آتش زدن منزلش،‌ او را به همراه سه تن ديگر از شيعيان مصر مورد ضرب و شتم شديد قرار داده و آنقدر به طور وقيحانه و وحشيانه در خيابان ها بر روي زمين کشيدند که هر چهار نفر به شهادت رسيدند.

منبع:شیعه آنلاین
211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: