02 فروردين 1401 19 شعبان 1443 - 00 : 19
کد خبر : ۱۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
ژوئن گذشته ايالات متحده آمريکا گزارشي درباره وضعيت حقوق اقليت ها در کشورهاي مختلف جهان صادر کرد. در اين گزارش به کشور بحرين هشدار شديدي داده شده بود.
عقیق: رژيم ديکتاتوري آل خليفه در بحرين در جديد ترين اقدامي ضد شيعي خود، طرح تبديل کردن مسجد شيعيان اين کشور به پارک تفريحي را آغاز کرد.

گفته مي شود حدود دو سال پيش يکي از بزرگ ترين مساجد شيعيان بحرين به نام مسجد "أبوذر غفاري" در منطقه "النويدرات" تخريب و با خاک يکسان شد.

اکنون رژيم آل خليفه طرح ساخت يک پارک تفريحي بر روي زمين اين مسجد را آغاز کرده و بر همين اساس کارشناسان مسائل سياسي و بين الملل بحرين پيش بيني کرده اند که اين اقدام آل خليفه جنجالي جديد در بحرين به وجود آورد و روح تازه اي به انقلابيون براي افزايش شدت قيام، تجمعات و تظاهرات خواهد داد.

قابل ذکر است وزارت امور شهري بحرين چندي پيش با صدور بيانيه اي مدعي شده بود که اين زمين به مسجد "أبوذر غفاري"‌ تعلق ندارد از همين رو چنين پارکي قرار است در آن ساخته شود.

شايان ذکر است،‌ ژوئن گذشته ايالات متحده آمريکا گزارشي درباره وضعيت حقوق اقليت ها در کشورهاي مختلف جهان صادر کرد. در اين گزارش به کشور بحرين هشدار شديدي داده شده بود.

در همين حال "عبدالرضا زهير"‌ از اعضاي شوراي مرکزي حزب وفاق بحرين که از احزاب شيعي اين کشور به شمار مي رود،‌ ضمن انتقاد از اين اقدام آل خليفه، چنين اقدامي را غيرقانوني دانست.

وي همچنين گفت: اين اقدام، علاوه بر اينکه اقدامي غيرقانوني است،‌ غيرانساني و ضد اسلامي نيز به شمار مي رود و هر مسلماني آن را رد و محکوم مي کند. حکومت بايد به رأي و نظر مردم احترام بگذارد.

در پايان لازم به يادآوري است که حدود دو هفته پيش نيز رسانه هاي عربي از تصميم يک شرکت سرمايه گذاري براي ساخت يک کاباره بر روي زمين يکي از مساجد تخريب شده بحرين خبر دادند.

منبع:شیعه آنلاین
211001

گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: